فرهنگ

حسینه صافی: وزارت اطلاعات وفرهنگ ازبرنامه های نیک تقویت فرهنگی، حمایت می کند

کابل باختر10 اسد
حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات فرهنگ امروز دردیدار با مسوول برنامه های گروه شرکت های پامیر، از اقدام این گروه مبنی  برراه اندازی برنامه یی زیرنام " جشنواره بزرگ کتاب و مردم " ستایش کرد .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر، دراین دیدار جاوید ناب  مسوول برنامه های گروه شرکت های پامیر و بنیاد خیریه واجتماعی حاجی احمدشاه فقیری ، دررابطه به برنامه های مربوط  معلومات داد و گفت که بنیاد خیریه و اجتماعی حاجی احمدشاه فقیری، برنامه یی را  زیرنام "جشنواره بزرگ کتاب و مردم " به هدف انگیزه دهی به اقشارمختلف مردم به ویژه جوانان ، به خاطرتقویت فرهنگ کتابخوانی ، به اشتراک 3 هزار تن شامل دخترو پسر ، درولایت هرات برگزار می کند .
او گفت این بنیاد ، کتابی را زیرنام " اسوه های زند گی اسلامی " به تیراژ 3 هزار جلد به چاپ رسانیده است و این کتاب را به صورت رایگان به 3 هزار اشتراک کننده توزیع کرده است.
وی افزود که درنهایت به تاریخ 15 اسد آزمون برگزار می شود و ازداشته های این کتاب پرسش ها از سوی هیئت داور ، ترتیب شده است که درنتیجه برای 20 تن از برندگان ٬جوایزی شامل موترسایکل و کمپیوتر لب تاب توزیع خواهد شد .
او همچنان یک جلد کتاب " اسوه های زند گی اسلامی " را به سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ اهدا کرد و گفت که این بنیاد دربرنامه دارد که  یک کتابخانه و مطبعه معیاری برای چاپ انواع کتاب دینی ، علمی و تحقیقاتی ایجاد کند و درراستای ملی کردن حرکت تقویت فرهنگ کتاب خوانی نیز بیشتر بکوشد.
همچنان ازسرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ دعوت کرد که درمراسم نهایی این جشنواره اشتراک کند.
حسینه صافی این ابتکار بنیاد یاد شده را گام نیک و ارزشمند درراستای تقویت فرهنگ کتابخوانی دانست و ازاین اقدام ستایش کرد .
همچنان سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ خاطرنشان کرد که این وزارت از راه اندازی برنامه های نیک  درراستای تقویت فرهنگی،  حمایت می کند.  احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا