جهان

صد ها میلیون نفر در جهان از گرسنگی رنج می‌برند

نیویارک/دویچه وله/باختر/21 میزان
یک گزارش جدید نشان می دهد که با وجود پیشرفت ها در مبارزه با گرسنگی، هنوز هم نزدیک به هشت صد میلیون انسان از گرسنگی رنج می برند. بر اساس این گزارش، یک چهارم کودکان دچار سوء تغذی اند.
کمیسیون اتحادیه اروپا هر سال یک شاخص جدید گرسنگی را به دست می آورد و همین طور حکومت آلمان فدرال، شاخص گرسنگی جهان را از سوی موسسه "کمک به گرسنگان جهان" در شهر بن آلمان تهیه می شود.
شاخص گرسنگی جهان به صورت منظم در کنفرانس های بین المللی و منطقه یی معرفی می شوند. همچنان بسیاری سازمان های غیردولتی از اطلس شاخص گرسنگی در جهان استفاده می کنند تا وضعیت گرسنگی در جهان را در چشم دید قرار دهند.
تمرکز گزارش امسال دقیقاً روی لکه های خاکستری رنگی است که به زبان اطلس گرسنگان جهان مناطقی خوانده می شوند که در مورد آن ها «اطلاعات وجود ندارد». تقریباً همه کشورهایی که در حال حاضر مردم به دلیل جنگ و منازعات از آنجاها در حال فرار اند، خاکستری رنگ شده است، زیرا از کشورهایی مانند سوریه و لیبیا ارقام قابل اعتماد در دسترس قرار ندارد.
خانم اندریا زونتاگ، کارشناس سیاست غذایی در موسسه "کمک به گرسنگان جهان" به این نظر است که البته می شود حدس زد که در این کشورها وضع تغذی از حالت بسیار جدی تا وخیم خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا