سیاست

استاد دانش با سفیر جدید آقاخان دیدار کرد

کابل/ ۲۵قوس/ باختر
خانم شهزاده هیرجی سفیر جدید اعلیحضرت آقاخان رهبر اسماعیلیه های جهان در افغانستان، دیروز با استاد سرو دانش معاون دوم رییس جمهوری دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی سخنگوی معاون دوم ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این دیدار، معاون دوم رییس جمهوری از همکاری و خدمات اعلیحضرت آقاخان رهبر اسماعیلیه های جهان برای مردم افغانستان ابراز قدردانی کرد.
وی بیان داشت که افکار و موقف های سیاسی اعلیحضرت آقاخان رهبر اسماعیلیه های جهان هم با دولت افغانستان و هم در سطح بین المللی برای مردم و حکومت افغانستان قابل تقدیر است.
معاون رییس جمهوری همچنین فعالیت های بنیاد انکشافی آقاخان را در افغانستان درعرصه های خدمات صحی، مرمت آثارهای تاریخی، فرهنگی و زراعتی مؤثر و ارزنده عنوان کرد و بر تداوم  فعالیت های این نهاد درافغانستان تأکید کرد.
استاد دانش ارایه خدمات شفاخانه ولایتی بامیان را به مدیریت بنیاد انکشافی آقاخان، یک کار بنیادی و حیاتی برای مردم بامیان و ولایت های همجوار آن خواند و تأکید کرد که با همکاری متقابل حکومت افغانستان و بنیاد انکشافی آقاخان این شفاخانه هم از لحاظ تجهیزات و هم از لحاظ ارایه خدمات به شفاخانه منطقوی ارتقا پیدا کند تا بتواند برای ولایات محروم همجوار نیز خدمات لازم صحی را ارایه کند.
معاون رییس جمهوری با اشاره به فعالیت های بنیاد انکشافی آقاخان در راستای حفاظت و ترمیم میراث های تاریخی و فرهنگی افغانستان، یاد آور شد که افغانستان از لحاظ آثار تاریخی یکی از غنی ترین کشور ها در منطقه است و ضرورت دارد که در کنار تلاش های حکومت افغانستان بنیاد آقاخان نیز ساحه فعالیت های خود را به ولایات مختلف کشور گسترش دهد تا آثار تاریخی در معرض خطر بهتر حفاظت و مرمت شود.
استاد دانش همچنان در این دیدار، به توجه بنیاد آقاخان در راستای فعالیت های فرهنگی و تحقیقی در افغانستان نیز تأکید کرد.
شهزاده هیرجی سفیر جدید اعلیحضرت آقاخان در افغانستان نیز از حمایت مردم و همکاری حکومت افغانستان مخصوصا رابطه نیک معاون رییس جمهوری با نهادهای مربوط به  آقاخان در افغانستان ابراز سپاسگزاری کرد.
وی تأکید کرد که شخص اعلیحضرت آقاخان رهبر اسماعیلیه های جهان به کثرت گرایی احترام خاص دارد و به همکاری و رابطه نیک با تمام مردم افغانستان تأکید دارد.
در این دیدار از فعالیت های زراعتی بنیاد آقاخان در برخی ولسوالی های ولایت دایکندی و نیز پلان ارتقای شفاخانه ولایتی بامیان بعنوان شفاخانه منطقوی، چگونگی ارتباط و همکاری های تخنیکی این شفاخانه با دیگر شفاخانه های تحت پوشش بنیاد آقاخان در کابل و پاکستان و پلان های انکشافی بنیاد آقاخان در سایر ولایات کشور به معاون دوم رییس جمهوری معلومات ارایه کرد.
شهزاده هیرجی تأکید کرد که به نمایندگی اعلیحضرت آقاخان در افغانستان تلاش خواهد کرد با جلب حمایت دونرها و همکاران بین المللی برنامه های زراعتی، صحی و فرهنگی خود را در سال های پیش رو بیشتر گسترش بدهد. شمس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا