سیاست

رئیس ولسی جرگه،پیرامون تخریبات و تحکیم دریای آمو،بحث نمود

کابل 30 قوس باختر
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در نشستی با سرپرست وزارت زراعت و مالداری پیرامون تخریبات و تحکیم دریای آمو،بحث نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر: در این نشست که رئیس اداره اراضی نیز حاضر بود،در مورد تخریبات و چگونگی تحکیم دریای آمو بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
رئیس ولسی جرگه گفت که مردم ولسوالی های نزدیک به دریای آمو در ولایت قندوز،به اثر تخریبات آمو دریا خسارات زیادی را متحمل شده، اراضی،مواشی و منازل مسکونی شان را از دست داده اند.
وی همچنان علاوه کرد که تهدیدات دریای آمو هر سال رو به افزایش است و تا اکنون هزاران جریب زمین دولتی نیز تخریب گردیده است.
در این نشست پیرامون چگونگی اجاره دهی زمین های دولتی در مناطق نزدیک به دریای آمو که باعث تخریب سواحل دریا و انحراف دریا از مسیر آن می گردد، نیز صحبت گردید.
در همین حال،سرپرست وزرات زراعت و مالداری می گوید که هیئتی را برای بررسی ساحه به ولایت قندوز فرستاده اند تا پس از ارایۀ گزارش و بررسی مشکلات در زمینه تصامیم لازم اتخاذ گردد.
وی همچنان پیشنهادات رئیس ولسی جرگه را برای تحکیم دریای آمو و جلوگیری از تخریبات آن مورد تأیید قرار داد و اضافه نمود که برای فسخ قرار داد زمین های مورد نظر، اقدام می نماید تا از تخریبات بیشتر دریا جلوگیری شده و به مشکلات مردم محل رسیده گی صورت گیرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا