سیاست

قانونپوه سرور دانش : روند اصلاحات انتخاباتی به نقطه پایانی رسیده و به زودی طی فرمان تقنینی رییس جمهور توشیح خواهد شد

کابل باختر 31 اسد
قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز با دومینیک جرمی، سفیر کشور بریتانیا مقیم کابل دیدار و در مورد مسایل سیاسی روز و هم چنین اصلاحات انتخاباتی با وی گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رییس جمهور در این دیدار با اظهار سپاس از همکاران بین المللی به خاطر حساسیت آن ها در باره مشکلات و مسایل افغانستان، اظهار داشت: روند اصلاحات انتخاباتی و اصلاح قانون انتخابات با تشکیل کمیته کاری، سرعت یافت و تحت ریاست معاون دوم در طی دو هفته اخیر جلسات متعدد برگزار شد که نتیجه آن در جلسه دیروز کابینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آخرین جلسه کمیته نیز به خاطر تدقیق بیشتر امروز برگزار شد.
وی تاکید کرد: در مسایل انتخاباتی و اصلاحات قانون انتخابات اختلاف مهمی که قابل حل نباشد وجود ندارد و تنها در دو مورد، مبنی بر دو طرح، اختلاف نظر وجود داشت که آن هم به نحوی حل شده و به زودی از سوی کابینه نهایی خواهد شد.
قانونپوه دانش هم چنین افزود: منشاء اختلاف  برداشت های متفاوت از برخی از مواد قانون اساسی است و هیچگونه نیت سیاسی باعث اختلاف نبوده و نیست.
وی تاکید کرد: علی رغم این که برخی از موضوعات گاهی جنبه های سیاسی پیدا می کند ولی روند اصلاحات انتخاباتی یک موضوع کاملا تخنیکی و حقوقی است و نباید با آن سیاسی برخورد شود.
معاون رییس جمهور هم چنین اظهار داشت: تقریبأ تمام نظرات در متن اصلاح شده قانون انتخابات گنجانده شده و امیدوار هستیم که قناعت همگی حاصل شود و ما بتوانیم پس از اصلاحات انجام شده به روند برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی سرعت ببخشیم.
وی نقش جامعه جهانی و همکاران بین المللی را در مورد انتخابات مهم خواند و افزود: با تمام همکاران بین المللی در مورد روند اصلاحات از نزدیک در تماس بوده ایم و از نظرات آن ها استفاده کرده ایم.
قانونپوه دانش هم چنین در مورد نزاکت های به وجود آمده بین رییس جمهور و رییس اجراییه نیز اظهار داشت: علی رغم برخی پاره ای از تشویش هایی که ایجاد شده، مسایل در حال حل شدن است. وی افزود: مسایل پیش آمده خوشبختانه هیچگونه تاثیر منفی روی کارکرد حکومت نگذاشته و کارها به صورت عادی جریان دارد. 
معاون رییس جمهور هم چنین تاکید کرد: رهبری حکومت وحدت ملی خواهان تداوم کار حکومت، جلوگیری از تضعیف آن، مقابله با دشمنان و حفظ پالیسی موجود امنیتی و تقویت روابط بین المللی افغانستان هستند و هرگونه خدشه وارد کردن در این مسایل، قابل قبول هیچ یک از اعضای رهبری حکومت وحدت ملی نیست. 
وی با اشاره به اینکه وضعیت پیش آمده می تواند حتی یک فرصت برای هیات رهبری حکومت وحدت ملی در زمینه روشن شدن ابهامات موجود باشد، گفت: جلسات و گفتگوها از سر گرفته خواهد شد و مسایل به طور واضح در این جلسات مطرح خواهد گردید و پس از آن تصمیمات لازم، با مشوره و تشریک مساعی در باره نحوه کارکرد حکومت اتخاذ خواهد شد.
در این دیدار هم چنین سفیر بریتانیا مقیم کابل با قدردانی از نقش مثبت و مدبرانه معاون دوم ریاست جمهوری در مسایل سیاسی و هم چنین روند های مهم ملی اظهار داشت: جامعه جهانی که بریتانیا یک عضو آن است، مسایل افغانستان به خصوص روند اصلاحات انتخاباتی و هم چنین مسایل پیش آمده بین رییس جمهور و رییس اجراییه را از نزدیک تعقیب می کنند و همگی خواهان حل مسایل از طریق گفتگو و تفاهم هستیم. وی افزود: امیدواریم مکانیزمی برای گفتگو ساخته شود که در آن مسایل از طریق مفاهمه حل گردد و از ایجاد نگرانی ها بین مردم جلوگیری شود. 
سفیر بریتانیا گفت: انتظار جامعه جهانی از رهبری حکومت وحدت ملی این است که به خاطر منافع کلان مردم افغانستان با مسایل با بزرگواری برخورد کنند. وی هم چنین اظهار داشت: منافع مردم افغانستان با منافع جامعه جهانی گره خورده است و هرگونه نگرانی مردم افغانستان، نگرانی ما نیز هست.
دومینیک جرمی هم چنین حمایت جامعه جهانی از دولت و مردم افغانستان را اعلان داشت و گفت که در تمام مراحل و مشکلات مثل گذشته در کنار مردم و دولت افغانستان خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا