جامعه

از روز محوخشونت علیه زنان تجلیل شد

کابل باختر 15 قوس
از روز خشونت  علیه زنان دروزارت احیاوانکشاف دهات گرامی داشت به عمل آمد .
به گزارش آژانس باختر ، درمحفیلکه با حضورداشت  عادله بهرام، مشاور ریاست‌جمهوری در امور جامعه‌ی مدنی، قدریه یزدان‌پرست کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر، معراج‌الدین شمس معین مالی و اداری و شمار زیادی از کارمندان آن وزارت برگزاری شد.
نور ضیا کوهستانی، رییس شورای زنان وزارت احیا و انکشاف دهات، هدف از برگزار این نشست را هم‌آهنگی بیشتر برای مبارزه با خشونت علیه زنان عنوان کرد.
در این نشست معراج‌الدین شمس، معین مالی و اداری وزارت احیا و انکشاف دهات گفت: "وزارتِ احیا و انکشافِ دهات، متعهد به رساندنِ حقوقِ زنان، در زمینه‌ی کاری‌اش است. زنان مثل دیگر انسان‌ها، حقِ مصونیت دارند و وزارت احیا و انکشاف دهات، پالیسیِ منعِ آزار و اذیتِ زنان را تأیید کرده است و به تطبیق آن پای‌بند است. بانوان موظف در وزارت احیا و انکشاف دهات، مصون‌اند و مصون خواهند ماند و حفاظت از آنان را بیشتر خواهیم ساخت."
به گفته وی: " وزارت احیا و انکشاف دهات در برنامه‌ی میثاقِ شهروندی‌، متعهد به سهم‌دادنِ مساوی با مردان برای زنان است. زنان در این برنامه سهم، نظر و قدرتِ مساوی با مردان دارند و این سهم، می‌تواند زمینه‌سازِ رسیدنِ آنان به سایر حقوق‌شان و نیز کاهش میزان خشونت بر بانوان باشد راه به همراه داشته باشد."
همچنان  عادله بهرام، مشاور رییس جمهور در امور جامعه‌ی مدنی و قدریه یزدان‌پرست، کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر درصحبت های شان مبارزه با خشونت بر زنان در جامعه، محیط کار و خانواده را تاکید کردند.فهیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا