اخباراقتصاد

باشندگان بدخشان خواهان تطبیق پروژه های نیمه کاره شدند

فیض آباد/ ۱۷ حمل/ باختر

ده ها تن از متنفذین شهر فیض آباد امروز طی نشستی که با مسوولان محلی داشتند، نگرانی شان را از عدم تطبیق پروژه های نیمه کاره در آن ولایت ابراز کردند.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات وفرهنگ بدخشان گفت که پروژه اعمار مسجد جامع ومقبره غیاثی که از جمله آبدات تاریخی ولایت بدخشان به شمار میرود در زمان حکومت گذشته هزینه آن به ارزش بیشتر از ۴۷ ملیون و ۳۰۰ هزار افغانی از بودجه آمریت ابدات وزارت شهر سازی و اراضی منظور گردید و قرار بود توسط شرکت جیهون بدخشان کار آن در مدت یکسال به اتمام برسد که همینگونه باقی مانده است.

او گفت که قبل از سقوط نظام گذشته هزینه پروژه های انکشافی در آن زمان مسدود شد، اما از آن زمان تا کنون باشندگاه اهالی گذر غیاثی شهر کهنه در نهایت چالش بسر می برند.

ولی الله الهی رییس شهر سازی و اراضی می گوید که اعمار مسجد و مقبره غیاثی توسط آمریت ابدات تاریخی این وزارت به پیش برده می شد و نسبت کمبود ساحه خانه مسکونی یک باشنده محل در جوار آن نیز  تخریب گردیده است و تاکنون جای در بدل آن برای وی اهدا نشده است.

در همین حال مولوی عبدالغنی فایق والی بدخشان مسجد را یکی ازاماکن مقدس مسلمانان دانسته می گوید که اولین عملی که پیغمبر (ص) در مدینه انجام داد اعمار مسجد بود و اعمار این پروژه نه تنها مهم و ضروری برای حکومت ها بلکه برای مردم نیز است.

او می افزاید که اکنون در اوایل سال مالی قرار دارند که بودجه عادی و انکشافی منظور نگردیده است و بآنهم خواست اهالی شهرفیض آباد را طی پیشنهادی به وزارت شهررسازی و ریاست الوزرا تقدیم خواهد نمود و جهت برون رفت آن تلاش خواهد کرد.

این در حال است که غلام محمد آتش پور یک تن از متنفذین شهر فیض آباد اعمار ساختمان مسجد مذکور را از فرایض حکومت کنونی  دانسته می گوید که مسجد آنان توسط نظام قبلی شهید گردیده است و باید حکومت جانشین آن مسجد را اعمار نموده به مشکلات آنان رسیدگی نماید. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا