امنیت

لوی څارنوالی اتهام نهاد مدنی حقوق و عدالت را بررسی میکند

کابل باختر/ 11/ عقرب

این نهاد ادعا دارد که گویا بر شماری از زنان زندانی درچند ولایت کشور تجاوز صورت گرفته است ، لوی څارنوالی ادعای مطرح شده ازسوی نهاد مدنی حقوق و عدالت را بررسی میکند

اکنون لوی څارنوالی هیاتی را به منظور بررسی اتهام تجاوز شماری از قاضی ها و څارنوالان برشماری از زندانیان زن در حوزه غرب کشور به هرات فرستاده است.

نهاد مدنی حقوق عدالت افغانستان هفته گذشته ادعا کرد شماری از قاضی ها و څارنوالان حوزه غرب کشور برچند زندانی زن تجاوز جنسی کرده اند.

دراین گزارش ادعا شده بود که نه څارنوال و شش قاضی درولایت هرات شش څارنوال و چهارقاضی در بادغیس ، پنج څارنوال و چهار قاضی درغور، چهار څارنوال و سه قاضی در فراه و سه څارنوال و دو قاضی درنیمروز دراین گونه وقایع دست دارند.

محمد آصف فیاض ، رییس نشرات لوی څارنوالی دراین رابطه میگوید که این اداره پس از نشر این گزارش هیاتی متشکل از نماینده گان څارنوالی غیر نظامی،  څارنوالی نظامی ، کمیسیون مستقل حقوق بشر را به هرات فرستاده است.

وی یاد آور شد که اگر اتهام وارد شده به این قاضی ها و څارنوالان واقعیت داشته باشد ، اداره څارنوالی آن را یک فاجعه می داند و این افراد باید به شدت مجازات شوند.

باید گفت که شورای عالی ستره محکمه در نشست هفته گذشته خود نیز به همین مساله پرداخت اعضای شورای عالی ستره محکمه گزارش نهاد مدنی و عدالت را تائید و یا رد نکرد و از لوی څارنوالی خواست تا این مساله را بررسی و تحقیق کند تا آنانیکه درقبال این اتهام مسوول دانسته میشوند مورد تعقیب عدلی قرار گیرند و هرگاه این ادعا به اثبات نرسد قضیه متکی به قانون و برطبق وصف جرمی اطلاع کاذبانه مورد رسیدگی قانونی قرارمیگیرد.

مجلس سنا نیز از این گزارش ابراز نگرانی کرده و تصمیم گرفته تا هیئتی را به زون غرب کشور بفرستد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا