سیاستاخبارجامعهTOP

مولوی عبدالکبیر: زندانیان تحت حاکمیت امارت اسلامی، از حقوق شان بهره مند می باشند

کابل ۸ حوت باختر
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان با خانم مارتین دی بور رئیس برنامه های کمیته بین المللی صلیب سرخ برای افغانستان، در قصر سپیدار دیدار نمود.
دفتر مطبوعاتی ریاست دفتر ریاست الوزرا بانشر این خبرنگاشته است: در این دیدار ابتدا معاون سیاسی ریاست الوزراء، ضمن خوش آمدید به رئیس برنامه های کمیته بین المللی صلیب سرخ و تیم کاری وی ازکمک های کمیته بین المللی صلیب سرخ در دوره جهاد بیست ساله به ویژه کمک و رسیدگی به زندانیان قدردانی نمود.
سپس خانم مارتین دی بور، رئیس برنامه های کمیته بین المللی صلیب سرخ برای افغانستان ضمن تشکر از همکاری های امارت اسلامی، در مورد برنامه ها و اولویت های کاری خویش در سال آینده معلومات ارائه کرده، گفت که همکاری این نهاد در عرصه های مختلف با افغانستان دیرینه است و فعالیت های بیشتر ما در عرصه های صحی، انرژی و آب و رسیدگی به زندانیان متمرکز می باشد.
او اطمینان داد که کمیته بین المللی صلیب سرخ به همکاری خود در عرصه های مختلف از جمله کمک به دهاقین و خانواده های که نان آور شان را در جنگ ها از دست داده اند، ادامه خواهد داد.
خانم مارتین گفت که کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان هفت مرکز ارائه خدمت برای معلولین دارد و ماهانه برای بیشتر از ۱۰ هزار تن خدمات ارائه می نماید.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا از خدمات کمیته بین المللی صلیب سرخ در بخش های صحی، ماین پاکی و رسیدگی به زندانیان قدردانی کرد و ابراز آرزومندی نمود که کمک های این کمیته به مردم افغانستان ادامه داشته باشد.
وی ضمن قدردانی از نهادهای کمک کننده، تصریح کرد که افغانستان بخاطر آسیب های ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله و خشکسالی و همچنان پیامدهای عودت مهاجرین بیشتر به کمک نیاز دارد.
معاون سیاسی ریاست الوزرا با بیان اینکه ارائه خدمات بهتر برای افغان ها مسئولیت نهادهای مربوطه به امارت اسلامی افغانستان می باشد، گفت که در کنار امارت اسلامی، همکاری کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای بین المللی در عرصه های مختلف به ویژه ارائه خدمات صحی به مناطق دور افتاده مهم می باشد.
معاون سیاسی ریاست الوزرا در اخیر گفت که نیروهای امارت اسلامی کوشش می کنند که هیچ کسی را بیگناه و به اساس قومیت و زبان زندانی نسازند و تحت حاکمیت امارت اسلامی زندانیان از حقوق شان بهره مند می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا