جامعه

وزیرحج واوقاف :درمراسم حج امسال ده ملیون دالر کاهش بعمل آمده است

کابل باختر/12/ سرطان
وزیرحج واوقاف میگوید که درمصارف حج امسال کاهش چشمگیری رونما گردیده و حداقل ده ملیون دالردرمصارف حج کاهش بعمل خواهد آمد.
فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف که اخیراً بعداز انجام یک سفرکاری به عربستان سعودی به کشور بازگشته است میگویدکه روند حج دراولویت کاری او قراردارد و میکوشد بهترین خدمات برای حجاج ارائه گردد.
به گفته عثمانی درسالروان 270 دالر درتکت رفت و برگشت حجاج کاهش بعمل آمده ضمناً با کاهش در موارد دیگر درمجموع ده ملیون دالر درمصارف حج کاهش دیده میشود.
فیض محمد عثمانی که یک هیئت سیزده عضوی به عربستان سعودی را رهبری میکرد حین اقامت در آنکشور برای ایجاد سهولت برای زایرین درقسمت اماکن وانجام مراسم فرضی حج برنامه ریزی نموده است.
عثمانی ادعا دارد که روند حج درسالروان شفاف ترین روند خواهد بود درحالیکه فساد بزرگ در چند سال گذشته در آن وزارت پایه گذاری شده است .
وی میگوید که تلاش میشود تاهمه نهادها در قسمت انتقال ، اماکن ، انجام مراسم حج و بازگشت مجدد حجاج هماهنگ عمل کنند و از پراگندگی جلوگیری شود.
عثمانی افزود که در سالروان 24 هزارافغان درمراسم حج شرکت میکنند که دوازده هزار نفر آنان مستقیماً به مدینه منوره و دوازده هزار نفر دیگر شان به جده انتقال خواهند یافت.
روند انتقال حجاج و بازگشت مجدد آنان ازسوی شرکت هوایی آریانا انجام خواهد شد.
وزیرحج و اوقاف درحالی از وجود فساد گسترده در روند حج سخن میگوید که قبلاً چند مقام بلند پایه آن وزارت به فساد متهم شد که شماری از آنها زندانی شدند و یکی دو نفر آنها هم موفق به فرار گردیدند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا