جهان

پناهجوی افغان در سویدن به جرم حمله با چاقو به حبس ابد محکوم شد

استکهلم/دویچه وله /۲۴سرطان/باختر
یک پناهجوی ۲۲ ساله افغان در سویدن به اتهام اقدام به قتل مقصر شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد. او در اوایل امسال در یک شهر جنوبی سویدن در حمله‌ با چاقو هفت تن را زخمی کرده بود.
این مهاجر افغان به تاریخ سوم ماه مارچ امسال بعد از این که ۱۸ دقیقه تمام با چاقو تاخت و تاز کرده است و هفت تن را زخمی کرد، هدف شلیک پولیس قرار گرفت و بازداشت شد.
څارنوالان بعد از تحقیقات گفتند که این فرد مهاجم انگیزۀ تروریستی نداشته است و او را به هفت مورد تلاش به قتل متهم‌ کردند.

محکمه محلی شهر اکشو با صدور این حکم گفته است که این مرد بعد از سپری کردن دوره حبس‌اش اخراج می‌شود. فرد محکوم شده قبلاً گفته بود که می‌خواهد به افغانستان برگردد.
حبس ابد شدیدترین مجازات در سویدن است، اما مدت حبس نامشخص است.
این پناهجوی افغان با یک چاقوی ۲۲ سانتی‌متری به هفت مرد در شهر ویتلاندا در ۱۹۰ کیلومتری گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سویدن، حمله کرده بود.
سه تن از قربانیان جراحت‌های تهدیدکننده حیات برداشته بودند، دو تن دیگر به صورت جدی زخمی شده بودند، دو تن زخم‌های متوسط و یک تن دیگر زخم خفیف برداشته بودند.
این جوان افغان در سال ۲۰۱۶ در سویدن تقاضای پناهندگی داده بود. او در جریان محاکمه گفت که موفق نشده است کاری برای خود پیدا کند و تنها توانسته بود موقعیت‌های کارآموزی بیابد. او گفته است که بعد از ختم اقامت موقتی‌اش اجازه کار و یا تحصیل نداشته است.
این جوان مدعی شده است که در هفته قبل از این حادثه دو بار تلاش به خودکشی کرده بود.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا