سیاست

وزیردفاع روسیه نگران اوضاع امنیتی افغانستان است

کابل باختر/ 27/ جوزا
وزیردفاع روسیه به نیروهای مسلح کشور خود دستور داده تا با توجه به تحولات منفی دراوضاع امنیتی افغانستان آمادگی داشته باشند.
وزیر دفاع کشور روسیه دردیدار با حبیب الله خدای بردیف همتای قرغزستانی خود ازگسترش تحولات منفی درافغانستان ابراز نگرانی کرده است.
وی گفته است که همکاری نظامی روسیه با قرغزستان درراستای حفظ ثبات درآسیای مرکزی مهم است، مقامات نظامی روسیه به این باورهستند که با خروج کامل نیروهای بین المللی از افغانستان پس از سال 2016 اوضاع امنیتی درافغانستان وخیم تر خواهد شد و امنیت منطقه را هم تهدید خواهدکرد.
روسیه ازچندی قبل چند مانورنظامی در مرزهای افغانستان انجام داده است.
معاون وزیر دفاع روسیه نیز درگفتگو با رسانه های روسی ازعملکرد نیروهای بین المللی درقبال افغانستان انتقاد کرده است و میگوید که نیروهای بین المللی کمک به امنیت درافغانستان بعداز سیزده سال نتوانستند اعتبار نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را عملی کنند.
به گفته معاون وزیر دفاع روسیه ، تهدیدات از جانب طالبان پا برجاست و همچنین نفوذ گروه داعش در این کشور به موضوع نگران کننده یی تبدیل شده است.
باید گفت که روسیه به تعقیب آوازه حضور داعش درافغانستان شماری از عساکر خود را به تاجکستان فرستاده و تماس های امنیتی خود را باکشورهای آسیای میانه گسترش داده است.
برخی آگاهان سیاسی به این باوراندکه روسیه حضور داعش را دستاویز ساخته به فکر گسترش نفوذ نظامی خود در آسیای میانه است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا