آموزش

قرار داد ساختمان تعمیر جدید برای دوليسه امضا شد

کابل/28/سرطان/باختر

توافقنامه توسعه لیسه های محمد جانخان و خواجه چاشت ولی در قریه بختیاران و خواجه چاشت بین اداره انکشاف شهر جدید کابل، وزارت معارف و اداره همکاری های بین المللی جاپان درحالیکه والی کابل نیز حضور داشت به امضا رسید.

به گزارش آژانس باختر، در ابتدا محفل هدایت امین ارسلا وزیر ارشد جمهوری اسلامی افغانستان از کشور جاپان جهت تمویل دوباب مکتب كه در ساحه ده سبز و باریکاب ساخته می شود، ابراز امتنان نموده و این پروژه را یک دستاورد خوب برای مردم کابل و بخصوص برای پروژه شهر جدید کابل تلقی نموده گفت که شهر جدید کابل که در ساحه ده سبز و باریکاب ساخته شده یکی از بزرگترین پروژه های شهر سازی در منطقه بوده که دارای ارزش اقتصادی در عرصه فراهم نمودن زمینه کار و بوجود آوردن امکانات وسیع برای سرمایه گذاری مطمئن توسط سکتور خصوصی، دونرها و دولت میباشد.

اداره انکشاف شهر جدید کابل، پروژه های عام المنفعه را برای باشندگان فعلی قریه های ده سبز و باریکاب مبنی بر حفظ قریه های موجود در ساحات تحت ماستر پلان به کمک مالی و تخنیکی موسسه جایکا روی دست گرفته است که مطابق آن پروژه اعمار 8 صنف درسی در هر مکتب برای فراهم آوری تعلیمات و کاهش بیسوادی اهالی قریه ها مربوطه عنقریب بشکل اساسی و پخته مطابق به معیارهای وزارت معارف اعمار میگردد. مصارف مجموعی آن همراه با یک کلینیک صحی که در قریه بختیاران اعمار میگردد تقریباً در حدود پنجاه ملیون افغانی میباشد.

حسن زاده، رییس اجرائیوی اداره انکشاف شهر جدید کابل گفتند: قرار داد های یادشده امروز توسط وزارت معارف، اداره همکاری های بین المللی جاپان(جایکا) و اداره انکشاف شهر جدید کابل به امضا رسید هر یک دارای 8 صنف درسی که جمعاً 16 صنف میگردد، میباشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا