سیاست

انتخابات یکی از اصول دموکراسی ،تجلی کننده اراده مردم وابزار مناسب برای مهار قدرت است

کابل باختر /7جوزا
مرکز هماهنگی نهادهای اجتماعی  مدنی امروزطی  نشست خبری ازحکومت و جوانان خواست که برای برگزاری انتخابات شفاف وبه موقع تلاش کنند.
به گزارش آژانس باختر در این نشست عبدالودود افغان ،رییس مرکز هماهنگی نهادهای اجتماعی مدنی هدف این نشست را بررسی چالش ها ودریافت راهکارهای عملی جهت برگزاری انتخابات خواند .
افغان گفت ، انتخابات  یکی از اصول دموکراسی ،تجلی کننده ای اراده مردم وابزار مناسب برای مهار قدرت است.
وی افزود که دشمنان کشورمی کوشند که پروسه انتخابات را مختل سازند و به این منظور از احساسات جوانان استفاده سو میکنند وی از جوانان خواست که بیدار باشند وابزاردست دشمنان نشوند .
افغان در رابطه به چالش های موجود فراراه این پروسه نیز  صحبت کرده  افزود که نتایج انتخابات قبلی وکشمکش های درون حکومتی بین رهبران حکومت سبب کاهش اعتبار مردم نسبت به این پروسه شده است وهر گاه میخواهند که اعتبار کمرنگ مردم را دوباره بدست آرند باید بخاطر شفافیت انتخابات کار کنند .
افغان ارقام ارائه شده ثبت نام رای دهنده گان را مرموز خوانده افزود که هر گاه بانک معلوماتی موجود نباشد ارقام ارائه شده از دقت برخوردار نمیباشد چون دیتابیس وجود ندارد .
افغان موجودیت فضای امن را یک شرط اساسی برای برگزاری انتخابات شفاف وبه موقع دانسته گفت درموجودیت امنیت ثبات سیاسی بوجود آمده وراه را برای برگزاری انتخابات هموار میکند ،وی از مسوولان حکومت خواست تا در برقراری امنیت ساحات نا امن کوشا باشند .
در اخیر قطع نامه مرکز یاد شده به خوانش گرفته شد.فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا