سیاست

متن بیانیه پانزده روزه رادیویی حامد کرزی رييس جمهوری اسلامی افغانستان که پنجشنبه شب از طریق امواج رادیوی ملی به نشر رسید

متن بیانیه پانزده روزه رادیویی حامد کرزی رييس جمهوری اسلامی افغانستان که پنجشنبه شب از طریق امواج رادیوی ملی به نشر رسید

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان عزیز، خواهران و برادران محترم!

اسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ماه مبارک روزه آغاز شده است و مردم مسلمان ما به بسیار علاقمندی و اخلاص در ماه مبارک به عبادات مشغول اند.

این ماه مبارک برای مردم ما و تمام مسلمانان جهان مبارک باد.

هموطنان محترم! به اساس ارشادات دینی ما، روزه ماه رحمت، برکت و فضلیت است. در این ماه پرفیض و متبرک نیکی با مردم بخصوص کمک با مردم نادار و نیازمند نسبت به هر زمان دگر اجر و ثواب زیاد دارد.

برای همه ما لازم است تا در ماه مبارک روزه بیشتر از قبل برای مردم نیکی نمائیم و با افراد مستمند کمک کنیم.

طوریکه در ماه مبارک روزه نیازمندی مردم به هر نوع مواد خوراکی بیشتر می شود، پس ما اگر تجار هستیم یا دکاندار هستیم باید نرخ مواد مورد ضرورت مردم را افزود نه بخشیم، بلکه کوشش نمائیم به منظور رسانیدن نیکی برای تمام هموطنان ما در ماه روزه انواع مواد خوراکی را به طور وافر به قیمت ارزان و فایده کم عرضه نمائیم تا از این طریق در ماه مبارک رمضان به هموطنان خود تسهیلات را فراهم سازیم و خود را از برکات این ماه مستفید کنیم.

خواهران و برادران ! تمام آن خانواده هایی که وضعیت زنده گی شان بهتر است و توان اقتصادی دارند، شاید مطابق به توان شان در قریه و محله خود با مردم محتاج در این ماه پر برکت روزه کمک نماید و دستگیری از نادار برای هر انسان خوشبختی بار می آورد.

هموطنان متمول، تاجران و سایر سرمایه داران هم بر اساس وجایب دینی، و هم در برابر هموطنان نادار و مستمند به اساس عاطفه بشری، در هر گوشه از کشور مردم غریب و نادار خود را بخصوص در ماه مبارک روزه فراموش نکنند و نظر به توان شان کمک شانرا به آنان برسانند.

هموطنان عزیز ! طوریکه دیده میشود در همین هفته نخست روزه برخی از موسسات خیریه ملی و خارجی به هدف کمک با مردم نادار ما، توزیع مواد را آغاز کرده اند و در بعضی از مساجد از جانب موسسات خیریه ترتیبات افطاری هم اتخاذ می گردد. این اقدامات خیریه قابل قدر است.

امیدوار هستم که تمام آن موسسات ملی و خارجی که در کشور ما کار های خیریه را انجام میدهند تلاش شان را در این ماه نسبت به قبل هم بیشتر سازند و هم تسریع بخشند تا به هموطنان مستحق کمک های خویشرا برسانند و هموطنان نیازمند در این ماه مبارک رمضان غذا و امکانات دگر برای افطاری با خانواده هایشان داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا