سیاست

داکتر عبدالله عبدالله برای اشتراک در همایش امنیتی هالیفاکس به کانادا رسید

کابل باختر 28 عقرب
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه ، بعد از یک سفر موفقانه به واشنگتن٬ شب جمعه ۲۶ عقرب ۱۳۹۶ با هیئت همراه به‌منظور اشتراک در گردهمایی امنیتی بین‌المللی هالیفاکس به کانادا رسید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، رییس اجراییه کشور در این گردهمایی پیرامون مبارزه با هراس‌افگنی و از بین بردن پناه‌گاه های تروریستان و مراکز آموزش و تجهیز آن‌ها و چگونی استقرار صلح و ثبات در منطقه در چندین نشست صحبت خواهد کرد.
رییس اجراییه کشور پیش از این در سفرش به واشنگتن با رهبران ارشد ایالات متحده امریکا، از جمله مایک پینس معاون رییس‌جمهور، جنرال متیس وزیر دفاع، جنرال مک‌ماستر مشاور امنیت ملی، رهبران اقلیت و اکثریت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و سنا و معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی، دیدار و ملاقات کرد. رییس اجراییه همچنان در جریان اقامت خود در واشنگتن در چندین اتاق‌فکر و بنیادهای معتبر سخنرانی نمود و با افغان‌های مقیم ایالات متحده و تعدادی از شخصیت‌های مهم این کشور دیدار نمود.
سفر داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور به ایالات متحدۀ امریکا در راستای گسترش هرچه بیش‌تر روابط و همکاری‌ها میان دو کشور در امر مبارزه با تروریسم و تداوم کمک‌های واشنگتن در بازسازی و توسعۀ افغانستان، درپی اعلان استراتیژی جدید صورت گرفت.
رییس اجراییه کشور پس از سفر به کانادا راهی نیویارک خواهد شد و با دبیرکل سازمان ملل و سفرای اعضای دایمی شورای امنیت ملل متحد دیدارخواهد نمود. ختم/ نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا