جامعه

برگزاری بیست و دومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در دایکندی

کابل باختر 18 حمل
از بیست و دومین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی و سی و هشتمین سالروز آغاز قیام مردم دایکندی، دیروز در شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی گرامی داشت به عمل آ مد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر: در این مراسم که با حضور حاجی محمد محقق معاون ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، نماینده های از سوی قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور، نماینده های استاد محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، وزرا و معینان برخی وزارت خانه ها، وکلای شورای ملی و شورای ولایتی، بزرگان، علما، اساتید، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه برگزار شده بود، هزاران تن از شهروندان این ولایت از مناطق دور و نزدیک گرد هم آمده بودند.
سخنرانان این محفل پیرامون شخصیت شهید وحدت ملی به ایراد سخن پرداخته و راه رسیدن به وحدت و همدلی را الگو گرفتن از کارنامه های استاد عبدالعلی مزاری عنوان نمودند.
در این محفل خانم معصومه مرادی والی ولایت دایکندی ضمن آنکه پیرامون شخصیت شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری صحبت نمود، در مورد کارکردها و مشکلات این ولایت نیز صحبت نمود.
در ادامه مراسم، پیام قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور کشور توسط انصاری قرائت شد. معاون رییس جمهور در پیامش پیرامون شخصیت رهبر شهید، اوضاع کنونی کشور، پلانها و دست آوردهای حکومت وحدت ملی و آینده نگری نسل جوان و جامعه سخن گفته بود.
در ادامه این مراسم حاجی محمد محقق معاون ریاست اجراییه کشور و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با اتحاف دعا بر روح پاک شهدای افغانستان، پیرامون شخصیت رهبر شهید، رشادت های مجاهدین افغانستان، پلانها و تلاشهای حکومت وحدت ملی صحبت نمود.
معاون ریاست اجراییه تلاش ها و مبارزات رهبر شهید برای ایجاد وحدت و تامین عدالت را بهترین الگو برای نسل و جامعه امروزی بیان کرده و بر وحدت میان شهروندان و اقوام با هم برادر افغانستان تاکید نمود.
محمد محقق خاطر نشان کرد که با توجه به شرایط کشور که گروه های تروریستی در صدد ایجاد وحشت و نا امنی در افغانستان است، بر اقوام افغانستان است که بیشتر از پیش، برای وحدت و همدلی شان تلاش ورزند.
حاجی محقق در ادامه سخنانش در مورد تاکید رهبر شهید بر سهیم شدن شهروندان در تعیین سرنوشت شان اشاره کرد و یاد آوری نمود که مردم ما در دهه دموکراسی به سوی انتخابات رفتند و در تعیین سرنوشت شان سهم گرفتند.
انجنیر محمود بلیغ وزیر فواید عامه کشور نیز که به منظور شرکت در این مراسم به دایکندی رفته بود، در مورد پلانهای روی دست این وزارت برای ولایت دایکندی، به باشندگان این ولایت معلومات ارایه نمود.
سخنرانان دیگر این محفل وکلای دایکندی در شورای ملی و شورای ولایتی هر یک اسدالله سعادتی، خانم شیرین محسنی، نصرالله صادقی زاده، غیرت جواهری و سناتور علی اکبر جمشیدی بودند. آنان در مورد شخصیت و رمز ماندگاری شهید وحدت ملی، مشکلات ولایت دایکندی و سایر موارد به ایراد سخن پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا