اخباراقتصادTOPجامعه

هیئت امریکایی خواهان برگشتاندن پول های مسدود شده افغانستان شد

کابل/ 11 حمل/ باختر
هیئت صلح و تعلیم زنان امریکایی که به کابل آمده است؛ خواهان برگشتاندن پول های مسدود شده افغانستان از سوی ایالت متحده امریکا شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ اعضای این هیئت هفت نفری زنان امریکایی که چند روز قبل به کابل آمده است، امروز در یک نشست خبری هدف سفر شان را به افغانستان حمایت از برگشت پول های مسدود شده از سوی ایالت متحده امریکا و بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنوف ششم؛ عنوان کردند.
مسعوده سلطانی؛ زن افغان که این هیئت را همراهی می کرد، گفت: ما احساس کردیم با آوردن یک هیئت از زنان فعال مدنی امریکا به افغانستان، می تواند توجه جامعۀ جهانی را به این کشور جلب کرد.
او گفت: ما در این سفر با مسوولان وزارت های اقتصاد، معارف و بانک مرکزی امارت اسلامی دیدار های داشتیم و روی رهایی و برگشتاندن پول های مسدود شده و تعلیم زنان بحث کردیم.
او گفت که هیئت خواهان رهایی پول های مسدود شده از سوی اداره جوبایدن شدند و گفتند که این پول مربوط به مردم افغانستان است و باید هر چه عاجل به افغانستان برگشتانده شود تا افغانستان در عرصه های تعلیم و اقتصاد به مصرف برسد وما تلاش می کنیم تا اداره جوبایدن را وادار کنیم که پول های افغانستان را رها کند و به مردم آن کشور برگرداند.
همچنان او افزود که در دیدار که هیئت با مسوولان وزارت معارف امارت اسلامی داشت، آنان اطمینان دادند که در آینده نزدیک پس از عملی شدن طرح وزارت معارف، مکاتب به روی دانش آموزان دختران بالاتر از صنف ششم آغاز خواهد شد.
در همین حال کلی گمپبل؛ یکی از متضررین حادثه یازدهم سپتمبر که در ترکیب این هیئت است، گفت: من به نمایندگی از قربانیان حادثه سپتمبر از اداره بایدن می خواهم تا پول های مسدود شده افغانان که بیشتر از نه میلیارد دالر در بانک های امریکا مسدود شده است، آنرا رها کند و هرچه عاجل به مردم افغانستان برگردانده شود تا سیستم بانکی در افغانستان نورمال شود و ازاین پول ها در بخش های اقتصادی و تعلیم و تربیه استفاده شود، زیرا مردم افغانستان علاقمند بازسازی و پیشرفت در کشور شان هستند.
کلی گمپبل، هم چنان گفت که این پول به حادثه یازدهم سپتمبر تعلق ندارد.
در این نشست خبری شمار دیگری از این هیئت نیز صحبت کردند.
این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی افغانستان، امریکا بیشتر از نه ملیار دالر پول های منجمده شده افغانستان را در بانک های آن کشور مسدود کرد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا