سیاست

قانونی: موفقیت روند تفتیش و شفاف سازی آرا تاثیرات مثبت بر وضعیت امنیتی کشور دارد

کابل/30/اسد/باختر
محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری پس از چاشت امروز در دیدارش با یان کوبیش نماینده ویژۀ سازمان ملل متحد برای افغانستان بر تسریع روند انتخابات در کشور تأکیده کرده یاد آور شد که هیچ گزینۀ دیگری جز این روند برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:  معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرده گفت: امیدوار هستیم که  کمیسیون انتخابات و ناظران بین المللی و  ملی، روند کار شان را در زمینه تفتیش آرا و شفاف سازی آرایی که به صندوق ها ریخته شده است به زود ترین فرصت ممکن به انجام برسانند که این کار به سود مردم و کشور ما می باشد.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان افزود که موفقیت روند و شفاف سازی آرا تاثیرات مثبتی بر وضعیت امنیتی کشور دارد و به درازا کشانیدن این کار اوضاع  پیچیدۀ کنونی را به وخامت بیشتر سوق خواهد داد.
در این دیدار یان کوبیش نماینده سازمان ملل متحد نیز ضمن تأکید بر ادامه روند انتخابات خاطر نشان کرد که جامعه جهانی و سازمان ملل متحد از همه امکانات کار خواهند گرفت تا روند انتخابات  آن گونه که مردم افغانستان می خواهند به انجام برسد.
وی علاوه کرد که توقع ما این است که ستاد های انتخاباتی هردو تیم همزمان با ادامه روند تفتیش آرا،  قدم های اساسی یی را در زمینه طرح ایجاد حکومت وحدت ملی بردارند که  سبب خواهد شد تا افغانستان از وضعیت کنونی بیرون رود و بسوی ثبات به پیش برود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا