صحت

نخستین ژورنال صحت عامه افغانستان افتتاح شد

کابل 12 حمل باختر
داکتر ثریا دلیل وزیر صحت عامه ا مروز  نخستین ژورنال صحت عامه انجمن ملی صحت عامه افغانستان را افتتاح کرد.
به گفته  مسوولان مربوط ژورنال متذکره باتمام معیار های ملی و بین المللی تهیه گردیده و در آن مقاله های علمی و تحقیقی پیرامون ابعاد صحت عامه در افغانستان  گنجانیده شده و پالیسی سازان صحی ملی و بین المللی را کمک مینماید تا با استفاده از شواهد مستند در طرح برنامه های عملی و علمی برای افغانستان بپردازند.
به گزارش آژانس باختر ژورنال یاد شده در مراسم برگزاری دومین اجلاس انجمن ملی صحت عامه افغانستان به معرفی گرفته شد.
داکتر احمد شاه صالحی رئیس انجمن ملی صحت عامه افغانستان گفت که انجمن متذکره به هدف بهبود و ارتقای صحت عامه در  سطح ملی فعالیت  مینماید واعضای آن افراد مسلکی و دارای تحصیلات عالی میباشند که جهت پاسخگوی در عرصه های مختلف صحت عامه، غرض کمک به نهاد های دست اندرکارفعالیت  دارند.
بعدا"ً داکترثریا دلیل وزیر صحت عامه افتتاح ژورنال صحت عامه افغانستان را گام مهم در بهبود خدمات صحی ارزنده خوانده یک سلسله طرح ها و نظریات را در خصوص بهبود فعالیت های آن انجمن ابراز کرد.
داکتر دلیل همچنان گفت که باید این انجمن نقش فعال در ساختن نصاب پوهنتون طبی کابل ایفا نماید و با سایر انجمن های مسلکی مانند انجمن قابله های افغانستان هماهنگی نزدیک داشته باشد تا نظریات واحد را برای بهبود صحت عامه افغانستان ارایه نمایند.
وزیر صحت عامه پیشنهاد  های انجمن ملی صحت عامه افغانستان را در خصوص بهبود وضعیت شفاخانه ها، بهبود امور فارمسی و دوایی و محو پولیو و یا مرض فلج اطفال خواستار گردید.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا