جامعه

شاروالی کابل ده پل هوایی در شهرکابل میسازد

کابل باختر /19 جوزا
شاروالی کابل در نظر دارد تا  در نقاط مزدحم شهر کابل ده پل هوایی بسازد.
ساخت وساز پل های هوایی در شهر های بزرگ یکی از راه های علمی ومنطقی غرض ایجاد سهولت برای شهروندان وجلوگیری از حوادث ترافیکی است .
جلیل سلطانی رییس نشرات شاروالی به خبر نگار آژانس باختر گفت که شاروالی کابل به اساس تقاضای زمان ومکان وخواست مردم درده ساحه کار ساخت وساز پل های هوایی  را رویدست گرفته است .
سلطانی افزود کار اعمار پل ها در دو مرحله  پیش برده میشود که در مرحله اول ساخته خواهد شد   پنج پل اعمار پل های هوایی در جاده سالنگ مقابل لیسه ملالی ،قوای مرکز ، افشار سیلو، دهن نل باغ بالا و مقابل مکتب میرویس هوتکی  جز کار ما در مرحله اول خواهد بود  اعمار خواهد شد ، مرحله دوم پنج پل دیگر  مقابل شهرک آریا ،  جاده مقابل لیسه ذکور بی بی مهرو، بازار سر کوتل ناحیه هفده ،سرک سه کارته نوومسیر سرک بگرامی اعمار خواهد شد.
سلطانی افزود که برای تحقق مرحله اول کارحفر زمین غرض نصب پایه ها  در  ساحات تثبیت شده  آغاز شده است .
سلطانی در مورد نوعیت وحد میانگین عمر پل گفت که پل های یاد شده قرار است ازمشتقات سرب  ساخته شود که  مستحکم خواهد بود وحد اقل 50 سال دوام خواهد آورد .
گرچه شاروالی کابل قبلا نیز در چندین نواحی کابل پل های هوایی ساخته بود اینکه این پل ها تا کدام اندازه توانسته بود موثر تمام شده ومشکلات مردم را حل کند نجیب متعلم لیسه استقلال می گوید که از پل ها بسیار به ندرت استفاده میکند چون بلند است وبالا وپایین شدن دشوار است .
نجیبه شهروند دیگری که کارمند وزارت مخابرات است گفت از یکطرف ساخت پل ها مشکل دارد که در برف وباران آب پله ها را یخ میزند ومردم نمیتوانند از آن استفاده کنند از جانب دیگر برخی از شهروندان ما خلاف تمام موازین اخلاق وفرهنگی از پل ها منحیث تشناب استفاده میکنند که در این حالت خانمها به خود اجازه عبور ومرور از روی پل ها را نمیدهند .
سلطانی با پذیرفتن مشکلات در دیزاین پل های هوایی سابقه گفت متاسفانه که پل های قبلی بصورت معیاری دیزاین نشده بودند یعنی کمتر میلان داشت وبرای خورد سالان  وافراد سالخورده استفاده از آن  مشکل بود که با توجه به این نکته در دیزاین پل های جدید میلان مناسب در نظر گرفته شده وهمچنان ارتفاع پله ها هم سیزده سانتی متر در نظر گرفته شده تا  تمامی شهروندان به آسانی بتوانند از آن استفاده کنند .
همچنان سایبان پل وجلوگیری از تجمع اب برف وباران روی پل وپله ها همه مواردیست که در دیزاین پل های جدید به آن توجه  شده است  .
سالطانی در رابطه به استفاده برخی افراد از پل ها منحیث تشناب گفت بلی بدبختانه که ما گذارش های از این قبیل داشتیم ما نمیتوانیم برای جلوگیری از این عمل آنان در هر پل یک نفر را بگماریم تا جلو این عمل زشت را بگیرد اما رسانه ها میتوانند با نشر برنامه های تربیتی وآگاهی دهی در این راستا همکار باشند .
ساخت وساز پل های هوایی در شهر های بزرگ عبور ومرور از جاده ها را آسان وبروز حوادث ترافیکی را کمتر میسازد به خصوص زمانی که در طرح دیزاین وساختمان آن معیار های لازمی در نظر گفته شود . فرزانه 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا