سیاست

سفیر تاجکستان در دیدار با معین سیاسی وزارت امور خارجه خواستار انتقال اتباع زندانی کشور اش از افغانستان شد

کابل باختر 2 سنبله
حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه دیروز دردفتر کارش، با شریف الدین اماموف سفیر جمهوری تاجکستان مقیم کابل، ملاقات نمود.
به اساس معلومات  دفتر سخنگو وریاست ارتباط عامه وزارت امورخارجه به آژانس باختر، در این دیدار اماموف روی روابط و مناسبات همه جانبه و حسنه میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجکستان روشنی انداخت.
بعداً، معین سیاسی وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از همکاری های برادرانه جمهوری تاجکستان، از ارتباطات نیک برادرانه و دوستانه دیپلوماتیک، تاریخی و فرهنگی که میان افغانستان و تاجکستان موجود است، به نیکی یادآوری نمود.
دراین دیدارسفیر جمهوری تاجکستان روی موضوعات شناسایی و تثبیت هویت زندانیان آن کشور در زندان های افغانستان و تبادله زندانیان هر دو کشور مطابق توافقنامه که میان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری تاجکستان امضاء شده است، صحبت نمود و از جانب افغانستان تقاضا کرد تا ازتعداد دقیق زندانیان آن کشور در افغانستان معلومات ارایه شود و همچنان در مورد انتقال آنان به کشور شان و رسیدگی به مشکلات آنان در افغانستان توجه جدی معطوف گردد.   
معین سیاسی وزارت امور خارجه وعده کرد که غرض بررسی و نظارت موضوعات فوق الذکر کمیسیونی را تحت ریاست خودش ایجاد نماید، و موضوعات متذکره را به شکل جدی تعقیب و گزارش و لست نهایی زندانیان تاجکستانی از طرف مقامات قونسلی به سفارت جمهوری تاجکستان در کابل، ارسال گردد.
حکمت خلیل کرزی همچنان تأکید ورزید تا موضوع انتقال زندانیان آن کشور را نیز به شکل جدی با ادارات و مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی افغانستان پیگیری نموده، تا بالأخره به زودی یک راه مناسبی برای حل این مشکل دریافت گردد.
در جریان ملاقات، هر دو طرف روی موضوعات سیاسی و اقتصادی افغانستان و منطقه، پروژه خط آهن از ترکمنستان به تاجکستان و افغانستان، انتقال و قیمت برق آن کشور به افغانستان، همکاری های اقتصادی و ترانزیتی میان افغانستان و تاجکستان و همکاری های سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و تاجکستان و مبارزه جدی با تروریستان و افراط گرایان در منطقه و کشورهای شان، بحث و گفتگو نمودند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا