صحت

نزدیک به 400 معتاد مواد مخدر از ساحه پل سوخته جمع آوری شدند

كابل/25جدی/ باختر
وزارت صحت عامه ، در ادامه کارزار جمع آوری معتادان مواد مخدر ، امروز حدود 400 تن را در هم‌کاری با پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، از ساحه پل سوخته(ناحیه ششم) شهر کابل جمع آوری کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه به آژانس باختر ٬ این معتادان پس از جمع آوری از سوی مسوولان به مراکز صحی تداوی معتادان برای انتقال شدند.
داکتر شاپور یوسف رییس کاهش تقاضای مواد مخدر وزارت صحت عامه، هدف از راه اندازی این کارزار را نجات جان معتادانی که سرپناه ندارند و در هوای سرد در روی جاده ها شب و روز شانرا سپری می‌کنند عنوان کرد.
او هم‌چنان گفت: کارزار جمع آوری معتادان در تمام ولایات راه اندازی شده است. تا اکنون حدود 800 معتاد بی سرپناه در سراسر کشور جمع آوری شده است.
داکتر شاپور هم‌چنان تاکید کرد که، دسترسی آسان به مواد مخدر،فقر، بیکاری و جنگ از جمله عوامل مهم معتاد به مواد مخدر می‌باشند.
از سوی هم، سمونوال محمد ارشاد نظری مدیر مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله  گفت: پولیس مبارزه با مواد مخدر همیشه در تلاش است تا جلو قاچاقبران مواد مخدر را در کشور بگیرد و در جریان سال جاری 9 تن از قاچاقبران بزرگ مواد مخدر از سوی پولیس  دست‌گیر شده اند.
این در حالی است که وزارت صحت عامه سه روز قبل  200 تن از معتادان مواد مخدر را در ناحیه 17 ساحه سرای شمالی کابل  جمع آوری و به مراکز صحی انتقال داد است.
این وزارت حدود ۱۰۷ مرکز تداوی معتادان را در سراسر کشور ایجاد کرده است، که سالانه حدود دوصدهزار معتاد در این مراکز تحت تداوی قرار می‌گیرند.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا