فرهنگ

دکتور رهین: بدون تردید زنان افغانستان مستحق تمجید هستند

کابل 17 حوت باختر

دکتورسید مخدوم رهین وزیراطلاعات و فرهنگ  امروز د رمراسم تجلیل از روز بین المللی زن گفت:« زنان افغانستان در خلال سی سال گذشته رنجهای فراوانی رامتحمل شده اند».

به گزارش خبر نگار آژانس اطلاعاتی باختر وزیر اطلاعات و فرهنگ درین سخنرانی مختصر وطن را به عنوان مادری دردمندی توصیف کرد که در خلال تاریخ رنجهای فراوانی رامتحمل شده است.

وی گفت:« وطن مادر است، این مملکت مثل مادری درد کشیده ای است که باید قدر آن رابدانیم».

دکتور رهین به دردها و آلام بیشمار زنان کشور نیز تماس گرفته گفت:« هر مصیبت و بلای که در هر منطقه کشور از جورزمان آمد در د آنهارا زنان و مادران کشور  تحمل کردند.»

در مراسم تجلیل روز بین المللی زن که در وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود، همچنان فریبا احسان زاده رئیس شورای زنان آن وزارت ،  ناجیه بابه کرخیل نماینده مردم در ولسی جرگه ، ظاهر حسن رئیس عمومی اداری نیز صحبت کرده پیام وزارت امور زنان نیز در پیوند به روز بین المللی زن خوانده شد. درجریان این محفل پارچه موسیقی و تیاتر نیز اجرا گردید.

در اخیر تحایف نقدی که از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ آماده گردیده بود به برخی اززنان توزیع شد

یک گزارش دیگر حاکیست  ، ازروز جهانی زن در محبس اناثیه واقع بادام باغ امروز درقرارگاه ریاست عمومی محابس و توقیف خانه ها تجلیل به عمل آمد.

در محفلی که به این مناسبت تدویر گردیده بود دگر جنرال محمد قیس فصیحی معاون ریاست محابس و توقیف خانه ها رهبری ریاست محابس و دیگر مهمانان اشتراک نموده بودند.

طبق یک خبر دیگر، از هشتم مارچ روز جهانی زن امروز در اداره مرکزی احصائیه تجلیل به عمل آمد.

درین محفل پوهنمل حسیب الله موحد معاون اداره  احصائیه در رابطه با تاریخچه روز جهانی زن و تامین حقوق زنان در دین  مبین اسلام صحبت کرد.

متعاقباً" سه تن از کارمندان اناث آن اداره پیرامون موقف زن در حیات اجتماعی و مقام زن از نگاه اسلام، مقالات و اشعار خویش را ارایه  داشتند.

محفل  با توزیع تحایفی پایان یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا