آموزش

محمد کریم خلیلی:دست یافتن به پشرفت وترقی از طریق علمی ممکن است

کابل 22حوت باختر

پیشرفت و توسعه در یک کشور، منوط به توجه و تمرکز روی تعلیم وتربیۀ آن است.

این مطلب را محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور در دیداری که مسؤولان و استادان لیسه محمد آصف مایل با وی داشت بیان کرد.

به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، دراین دیدار که مسؤولان و شمار زیادی از معلمان لیسة محمد آصف مایل حضور داشتند، نخست دیدارکنندگان از مشکلات موجود در این لیسه، به معاون رییس جمهور گزارش داده و خواستار توجه جدی دولت در این زمینه شدند.

به گفتة یکی از مسوولان، این لیسه درحال حاضر که نزدیک به ده هزار متعلم دارد، باتوجه به تراکم بیش ازحد شاگردان و کمبود صنوف درسی، به اعمار دو بلاک  دیگر درسی شدیداً نیاز دارد.

تامین برق لیسه، فعال نمودن سیستم آب­رسانی و حفر چاه عمیق برای آب آشامیدنی و سرسبزی حیاط لیسه، از دیگر خواسته های استادان لیسه آصف مایل بود که با معاون رییس جمهور در میان گذاشتند.

سپس معاون رییس جمهور ضمن تقدیر و سپاس از تلاشها و زحمات معلمان آن لیسه در جهت توجه به تعلیم و تربیۀ فرزندان وطن، اساس پیشرفت و توسعه کشور را منوط به تحول در زیر بناهای آموزشی دانسته افزود که تجربیات دیگر جوامع انسانی نیز نشان داده است که دست یافتن به پیشرفت و ترقی تنها از طریق رشد علمی ممکن است.

وی از رسیدگی به مشکلات و خواسته های استادان لیسه آصف مایل اطمنان داده افزود که توجه به ترقی و تکامل نهادهای علمی و آموزشی یکی از اولویتهای اساسی دولت است.

در پایان این دیدار، استادان لیسه محمد آصف مایل از توجه خاص معاون رییس جمهور در حمایت از انکشاف و توسعة معارف، از جمله توجه به این لیسه، با اهدای لوح تقدیری که ازطرف اهالی، شاگردان و مسؤولان آن لیسه ترتیب شده بود، از وی تقدیر به عمل آوردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا