اخباراقتصادTOPجامعه

بحث روی انتقال واردات نفت از طریق پایپ‌لاین

کابل، ۲۲ قوس، باختر
جلسه ای که تحت ریاست الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با حضور نمایندگان شرکت‌های واردکننده و اعضای کمیسیون کنترول قیم در بازار شد، روی انتقال موادنفتی از طریق پایپ‌لاین و قیمت مواداولیه و ضروری بازار بحث صورت گرفت.
دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر نگاشته است:‌ سرپرست وزارت صنعت و تجارت در آغاز این جلسه گفت: نظر به پیشنهادات صورت گرفته از سوی تعداد تاجران، ما تصمیم گرفتیم تا روی انتقال موادنفتی از طریق پایپ‌لاین نظریات تان را داشته باشیم و راه‌اندازه پایپ‌لاین هم مختص به یک کشور نمی‌باشد.
سپس مسئولین شرکت‌های واردکننده موادنفتی که به صورت حضوری و آنلاین در این جلسه اشتراک نموده بودند، با تشکری از فعالیت‌های رهبری این وزارت، نظریات شان شریک نموده از این برنامه استقبال کرده، آمادگی همکاری و حمایت شان را اعلام داشتند.
در ادامه اعضای کمیسیون کنترول قیم در بازار با نظرداشت افزایش ارزش پول افغانی برابر دالر و تأثیر آن بالای قیم مواداولیه و ضروری در بازارهای کشور در مورد روند تعین قیمت مواد صبحت نموده، نظریات شان را شریک کردند.
در اخیر سرپرست وزارت صنعت و تجارت با استماع صحبت‌های اشتراک‌کنندگان، انتقال موادنفتی از طریق پایپ‌لاین را نسبت به ترانسپورت از طریق موتر با صرفه دانسته و اظهار داشت: این برنامه روی جمع‌آوری عوایدکشور تأثیر منفی نداشته و با عملی شدن آن، تردد موترها در بنادر کاهش می‌یابد.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تأکید به این که در این برنامه ، برنامه‌های ادارات ذیدخل هم در نظر گرفته می‌شود از مسئولین شرکت‌های واردکننده موادنفتی خواست در صورت علاقه‌مندی می‌توانند نمایندگان متخصص و تخنیکی شان را به این وزارت معرفی نمایند تا تمام موارد تخنیکی مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین سرپرست وزارت صنعت و تجارت از مسئولین کمیسیون کنترول قیم خواست که گزارش فعالیت‌های شان با این وزارت شریک سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا