اخبارTOPجهان

ادامه حملات آمریکا و انگلیس بر یمن

 

کابل، ۲۳ جدی، باختر

جنگنده‌های آمریکا بار دیگر در مشارکت با بریتانیا به پایگاه هوایی «الدیلمی» در شمال صنعا پایتخت یمن حمله کردند.

براساس گزارش رسانه‌های بین المللی؛ جنگنده های آمریکا و بریتانیا پس از حملات روز جمعه به اهدافی در چهار منطقه یمن، این بار به یک سایت راداری در صنعا پایتخت این کشور حمله کردند.

شبکه المیادین در یمن خبر داده است که اطلاعاتی درباره حملات هوایی و یا موشکی به پایگاه هوایی «الدیلمی»  که در شمال صنعا که در نزدیکی میدان هوایی پایتخت قرار دارد، وجود دارد.

این شبکه گزارش داده است که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که فرودگاه صنعا و اطراف آن هدف قرار گرفته‌ شده است.

هم‌چنان، خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع آگاه محلی گزارش داده که جنگنده‌های امریکایی و انگلیسی به پایگاه هوایی الدیلمی حمله کرده‌اند.

شبکه ان‌بی‌سی نیز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرده حملات بامداد شنبه به یمن از ناوهای جنگی امریکا انجام شده است.

براساس گزارش سنتکام؛ مقامات آمریکا گفته است که آنان توسط ناو «یواس‌اس کارنی» و با موشک‌های تاماهاوک به یک سایت راداری متعلق به انصارالله یمن حلمه کرده است.

آمریکا در حالی این حملات را به یمن ادامه داده است که متحدان آن از جمله ایتالیا در آن اشتراک نکرده است.

ادامه حملات آمریکا بر مواضعی در یمن، نگرانی‌های کشور‌های زیادی از جمله عربستان سعودی با خود داشته و کشور‌های روسیه، چین و ایران نیز آن را محکوم کرده است.

در همین حال، اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز در واکنش به این حملات گفته است که آمریکا و بریتانیا می‌خواهند دریای سرخ را به دریای خون مبدل کند.

او هم‌چنان افزوده است که امریکا و بریتانیا در یمن از نیروی نامتناسب استفاده کرده‌اند که این عمل آنان همانند کاری است که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد.

گفته شده است که مقامات یمنی پیشتر گفته‌ بودند که به حملات امریکا و انگلیس پاسخ خواهند داد و دارایی‌های آن‌ها «اهداف مشروع» است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا