اقتصاد

نصیر احمد درانی : علاقه مندی امارات به سرمایه گذاری و خرید محصولات زراعتی افغانستان بیشتر شده است

۲۸ دلو باختر
نصیراحمد درانی وزیر زراعت ، آبیاری و مالداری امروز در نشست با ۱۲۰ تاجر و سرمایه‌ گذار افغان مقیم امارات ، گفت که علاقه مندی امارات به سرمایه گذاری و خرید محصولات زراعتی افغاسنتان بیشتر شده است .
به گزارش آژانس باختر ، وزارت زراعت ، آبیاری و مالداری در خبرنامه یی که در این مورد منتشر شده گفته است که نصیراحمد درانی وزیر زراعت ، آبیاری و مالداری همچنان یاد آور شد که یک سال گذشته ، به ارزش ۳۰ میلیون دالر صادرات زراعتی به امارات صورت گرفته است.
درانی گفت که میوه‌های افغانستان طبعی است و به همین خاطر علاقه‌مندان بیش‌تر دارد.
او یادآوری کرد که در نمایشگاه گلفوود ، محصولات زراعتی افغانستان در ۲۸ غرفه به نمایش گذاشته می‌شود و در صورتی که سرمایه‌گذاری در بخش صادرات و بسته بندی محصولات زراعتی بیش‌تر شود، تجارت تغییر مثبت می‌کند.
هیدی کان، رییس و بنیان‌گذار نهاد ریشه‌های صلح درباره‌ نمایشگاه صحبت کرد و گفت که سرمایه گذاری تجار افغانستان در امارات در بخش زراعت بیش‌تر شده است.
او گفت، «این نمایشگاه به همکاری اداره‌ انکشاف بین‌المللی امریکا تنظیم شده است.
به گفته وی هرگاه  هرسال این گونه نمایشگاه ها برگزار شود قرارداد های بیشتر صادراتی میان تجار امضاء می شود.
فرید زکریا، سفیر افغانستان در امارات متحده‌ عربی گفت که بخش خصوصی امارات وعده سپرده است که روی ایجاد یک مرکز بزرگ بسته بندی محصولات زراعتی و میوه‌ در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند.
هم‌چنان عبیدالله رییس شورای تاجران  افغان در امارات متحده‌ عربی، گفت که دراین  نمایشگاه تلاش می‌شود که قراردادهای بیش‌تر امضا شود.
او در کنار ستایش از تغییراتی که دروزارت زراعت رونما شده است گفت که  این نمایشگاه می‌تواند تغییرات گسترده را در بخش خرید محصولات زراعتی  به میان بیاورد.
قرار است نمایشگاه محصولات زراعتی در امارات برگزار شود و در 28 غرفه محصولات زراعتی افغانستان به نمایش گذاشته شود. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا