جهان

وزیر دفاع جاپان استعفاء کرد

توکیو – ایرنا – ۷ اسد – باختر
خانم  «تومومی اینادا» وزیر دفاع جاپان بعد از آنکه اعلام شد اشتباهات متعددی در زمان تصدی این پست داشته است، از سمت خود استعفاء کرد.
رسانه های جاپانی با انتشار مطالبی از اشتباهات مکرر خانم «اینادا» خبر داده و اعلام کردند که او تلاش های مشکوکی برای حمایت و مخفی نگه داشتن مسائل مرتبط با شینزو آبه ، صدراعظم جاپان داشته است.
شین هوا، خبرگزاری رسمی چین  در گزارشی کوتاه از استعفای وزیر دفاع جاپان خبر داد و نوشت: او زودتر از موعد مقرر که قرار است تحولاتی در کابینه شینزو آبه صورت گیرد، از مقام خود کنار رفت. این تغییرات قرار است هفته آینده صورت پذیرد.
این رسانه همچنین از موافقت شینزو آبه با استفعای «اینادا» خبر داده است.
از جمله موارد دیگری که به عنوان اشتباهات وزیر دفاع مستعفی جاپان نام برده می شود، مربوط به گزارش های مرتبط با صلح بانان جاپانی در سودان جنوبی است که به استفاده از سلاح توسط سربازان جاپاننی در صورت تشدید اوضاع در این کشور مطرح شده است.
وی متهم است سربازان جاپانی را به رغم آنکه می دانسته سودان جنوبی بسیار ناامن است آنان را به این کشور اعزام کرده است.
وی در سخنانی که جاپان نیوز اقدام به انتشار آن کرده، این اتهامات را تکذیب کرد اما گفت که به دلیل قبول مسئولیت در این خصوص از مقام خود استفعاء می دهد.
«تومومی اینادا» پیش از این رئیس سیاستگذاری حزب حاکم جاپان بود و از جمله متحدان صدراعظم بود که سال گذشته توسط شینزو آبه به سمت وزیر دفاع برگزیده شد.
وی دومین زن در تاریخ  جاپان است که وزیر دفاع شد.
پیشتر  خانم «یوریکو کویکه» در سال 2007 مدت کمی وزیر دفاع جاپان بود که هم اکنون به عنوان حاکم  توکیو مشغول به فعالیت است. ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا