امنیت

وزارت دفاع ملی: قول اردوها صلاحیت اتخاذ تصمیم را دارند

کابل باختر26 اسد
در حالیکه یکتن از وکلای بغلان در شورای ملی گفته است که قول اردوی شاهین وزارت دفاع ملی بدون مشوره شورای امنیت ملی حملات هوایی را اجرا نمی کند و قول اردو ها جزو تام های مستقل اردوی ملی هستند.
وزارت دفاع ملی با ارسال یاد داشتی به آژانس باختر گفته است: بر اساس اصول نظامی و ساختار اردوی ملی، قول اردو ها و فرقه های مستقل به مثابۀ جزوتام های مستقل اردوی ملی در پلانگذاری و راه اندازی عملیات های نظامی دست باز دارند، و قوماندانان این جزوتام ها می توانند در حالت جنگ تصامیم را به طور مستقلانه اتخاذ نمایند.
در این خبرنامه گفته شده: در این اواخر یکتن از وکلای ولایت بغلان در اظهاراتش گفته است که گویا قول اردوی 209 شاهین بدون مشورۀ شورای امنیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان، حملات هوایی را اجرا نمی کند.
وزارت دفاع ملی تصریح می کند که قول اردو ها جزوتام های مستقل اردوی ملی می باشند و میتوانند از امکانات شان جهت سرکوب مخالفین مسلح استفاده نمایند.
در حالات خاص هر گاه در عملیات نظامی، بخصوص حملات هوایی، تلفات مردم ملکی متصور باشد، جزوتام های مستقل اردوی ملی با مرکز هماهنگی نصرت در وزارت دفاع ملی تماس می گیرند.
این مرکز بعد از تحلیل و تجزیۀ معلومات لوی درستیز قوای مسلح در مورد آن تصمیم می گیرد.
در خبرنامه تاکید شده، اردوی ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان منحیث نیرو دفاعی مسلکی کشور برای سرکوب مخالفین مسلح از تمام امکانات در دست داشته خویش استفاده می کند، ولی همزمان تلاش دارد تا مردم ملکی از عملیات های نظامی آسیب نبینند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا