سیاست

معین وزارت امور خارجه با منشی عمومی سازمان امنیت وتوسعه اروپا دیدار کرد

کابل باختر 21 عقرب
عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه با لمبرتو زنییر، منشی عمومی سازمان امنیت و توسعه اروپا  درکابل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، دراین دیدار معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه از توجه سازمان متذکره برای افغانستان و فراهم آوری برنامه های آموزشی برای افسران سرحدی و گمرک افغانستان و اشتراک در کنفرانس بروکسل، ابراز سپاس و قدردانی کرد.
همچنان وی اظهار داشت که افغانستان راه طولانی را پیموده و دولت افغانستان به حمایت جامعه جهانی و سازمان های بین المللی به دستآوردهای چشمگیر دست یافته است. با وصف آن هنوز هم چالش های مشترک چون مبارزه با تروریزم و افراط گرایی منطقه یی و مواد مخدر، صلح و ثبات افغانستان، منطقه و جهان را تهدید می کند. رسیدگی و مبارزه با این چالش ها به تنهایی صورت نگرفته و به یک تلاش مشترک ضرورت دارد. دولت افغانستان بعنوان متحد جامعه بین المللی با اراده قاطع با این پدیده های ناگوار مبارزه نموده و تلاش دارد تا به خودکفایی و توسعه اقتصادی دست یابد.
معین وزارت امور خارجه، خواستار افزایش همکاری ها و نقش بیشتر سازمان متذکره در بعد اقتصادی برای افغانستان از طریق توجه روی تعلیم و تربیه، توانمندسازی زنان افغان، فراهم آوری برنامه های آموزشی طویل المدت  و کوتاه مدت گردید.
دراین دیدار زنییر درصحبتی،  دست آوردهای  افغانستان را ستایش نموده گفت: افغانستان  به عنوان دولت همکار سازمان امنیت و توسعه اروپا یکی از کشور مهم بوده و بعد از کنفرانس بروکسل یک فرصت خوب ایجاد شده که به حمایت نیاز دارد. وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در بخش های تعلیم و تربیه بخصوص بخاطر جلوگیری از افراط گرایی مهم پنداشته می شود و توجه به مسایل جندر و تقویت زنان افغان مهم است. وی حکومتداری خوب، مبارزه علیه مواد مخدر، همکاری سرحدی، ایجاد ساحات تجاری آزاد دو سوی سرحدات، برنامه های آموزشی دیپلومات های جوان در سکرتریت را بشمول افغانستان از ساحات کاری سازمان خوانده، اذعان داشت که باید در این راستا کار بیشتر صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا