سیاست

جلسۀ رؤسای اوپراسیون وزارت دفاع ملی، پاکستان و حمایت قاطع برگزار شد

کابل 5 اسد باختر
جلسۀ سه جانبۀ در رؤسای اوپراسیون وزارت دفاع ملی کشور، حمایت قاطع و اردوی پاکستان امروز برگزار شد.
در این جلسه پیرامون مبارزه جدی علیه گروه هراس افگن داعش و اهداف این گروه بحث گردید.
در این جلسه تورنجنرال محمد حبیب "حصاری" رییس اوپراسیون وزارت دفاع کشور از همتای پاکستانی اش خواست تا نظامیان پاکستانی مانع ورد هراس افگنان داعش به خاک افغانستان گردد و اجازه ندهند که آنان باعث آزار و اذیت مردم شود.
در این جلسه رییس اوپراسیون معلومات کافی را در مورد اقدامات دولت افغانستان برای سرکوب داعش در اختیار جانب پاکستانی قرار داد و خواهان اقدامات بالمثل اردوی پاکستان در قبال مبارزه با ترورستان داعش گردید. او گفت که فعلاً فعالیت های ترورستی داعش را حافظ سعید، رهبر قبلی لشکر طیبه، مدیریت می کند.
همچنان جلسه دو جانبه بین رؤسای اوپراسیون وزارت دفاع ملی افغانستان و اردوی پاکستان برگزار گردید و پیرامون مشکلات در دو طرف خط فرضی دیورند صحبت شد.
در این نشست رییس اوپراسیون وزارت دفاع افغانستان نگرانی جدی دولت افغانستان را در مورد انداخت های بدون هدف از سوی پاکستان به خاک افغانستان و ایجاد تأسیسات نظامی در امتداد خط فرضی دیورند که بدون مشوره با دولت افغانستان صورت می گیرد، به جانب پاکستانی اش ابراز کرد.
در نشست رییس اوپراسیون وزارت دفاع بر حل فوری مشکلات تاکید کرد و خواهان حل و فصل این مسایل از طریق مراکز هماهنگی و تماس مستقیم تیلفونی در سطح ریاست های اوپراسیون شد.
جلسات نوبتی سه جانبه در سطح رؤسای اوپراسیون از سال 2005 میلادی در هر سه ماه یکبار دایر می گردد و این بار وزارت دفاع ملی افغانستان میزبان این جلسه بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا