امنیت

دو هزار و دوصد و نود و سه واسطه نقلیه در اختیار ارتش افغانستان قرار میگیرد

کابل باختر/ 20/ سنبله
شرکت نوستار دیفنس که یک شرکت امریکایی و تولید کننده افزار دفاعی است اعلام داشته که تا پایان سال 2019 میلادی دوهزارو دوصد ونودوسه واسطه نقلیه نظامی را تحویل ارتش افغانستان خواهد کرد.
آژانس باختر به قول از منابع خبری بین المللی خبرمیدهد این شرکت اعلام داشته که اردوی امریکا قرار دادی را به ارزش 369 ملیون دالر با شرکت متذکره عقد نموده که به موجب آن شرکت نوستار دیفنس دوهزار و دوصد ونودوسه واسطه نقلیه را به اردوی افغانستان تسلیم خواهد نمود.
این شرکت گفته که کار روی تولید این وسایط آغاز گردیده و قرار است اولین دسته آن درماه جنوری سال 2016 میلادی به جانب افغانستان سپرده شود و پروسه تسلیم دهی تمامی وسایط قرارداد شده تا سال 2019 میلادی تکمیل میگردد.
مطابق به این قرارداد شرکت نوستار دیفنس وسایط نقلیه چون وسایط حمل و نقل ، تانکر های آب و مواد سوخت و موتر زرهی را به ارتش افغانستان تحویل خواهد داد.
شرکت متذکره ازسال 2015 میلادی جز شرکت های قرار دادی گردیده که برای ارتش افغانستان تجهیزات فراهم میسازد که تاکنون نهصد عراده واسطه نقلیه را دراختیار افغانستان قرارداده است.
مقامات افغانستان تاکنون درخصوص اعلامیه شرکت نوستار دیفنس اظهار نظر نکرده اند مگر قبلاً از امریکا خواسته اند که دربخش تجهیز و رشد نیروی هوایی کشور همکاری کنند و روند تجهیز نیروی هوایی کشور بطی است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا