جهان

همزمان با سفر ترامپ، درگیری‌ها در هند ۵ کشته و ۹۰ زخمی بر جا گذاشت

دهلی‌نو/ رویترز/ 6 حوت/ باختر
درگیری‌ها در دهلی نو بین مخالفان و موافقان قانون جنجالی اعطای تابعیت هندی به افراد غیر مسلمان که با دخالت پولیس مواجه شد، حداقل پنج کشته و نزدیک به صد مجروح بر جا گذاشت.
همزمان با استقبال مقام‌های هند از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حیدرآباد آن کشور، روز دوشنبه دهلی‌نو شاهد درگیری‌های خشن میان حامیان و مخالفان قانون جنجالی اعطای تابعیت هندی به افراد غیر مسلمان بود.
یک مقام ارشد هندی به «رویترز» خبر داد که در جریان درگیری‌ها در دهلی نو که به دنبال تظاهرات بر ضد قانون اعطای تابعیت هندی به افراد غیرمسلمان در مناطق جامو و کشمیر انجام شد، حداقل پنج نفر کشته شدند و ۹۰ تن دیگر زخمی شدند.
از زمان تصویب این قانون در بیستم قوس، تظاهرات و اعتراضات علیه این قانون ادامه داشته است و دیروز در ادامه این روند معترضان در دهلی نو اعتراض کردند.
قانون مذکور به شش گروه مختلف که از نظر دولت هند در دوره‌های مختلف تاریخی توسط همسایگان مسلمان خود، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، تابعیت هندی اعطا می‌شود. منتقدان در اعتراض به این طرح اعتقاد دارند که قانون شهروندی تبعیض علیه مسلمانان است و قانون اساسی هند را تضعیف می‌کند.
در اعتراضات روز دوشنبه در دهلی نو، علاوه بر مخالفان این طرح جنجالی، موافقان آن هم حضور یافتند و این موضوع به درگیری‌های خشن بین دو طرف انجامید.
«راجش کالرا» یکی از مقام‌های ارشد شفاخانه «گورو تگ بهادر» به رویترز گفت: «برخی از افرادی که به این شفاخانه آورده شدند، زخم‌های ناشی از شلیک گلوله بر تن شان بود».درگیری‌ها بعد از آن صورت گرفت که بین هزاران نفر از تظاهرات‌کنندگان مخالف قانون اعطای تابعیت هندی و موافقان آن صورت گرفت و پولیس هم به رغم استفاده از گاز اشک آور و نارنجک‌های دودزا نتوانست این درگیری‌ها را مدیریت کند. انصاری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا