اقتصاد

سیمینار آموزشی را پروژه ملی باغداری و مالداری دایر نمود

کابل/15/عقرب/باختر
پروژه ملی باغداری و مالداری سیمینار آموزشی را تحت عنوان های (ساختن کمپوست، پروسیس و ذخیره سبزیجات و فواید تونل های پلاستیکی) برای سبزیکاران، مامورین ترویج و کارمندان مدیریت اقتصاد خانواده ریاست های زراعت زون شمال شرق دایر نمود.
در این سیمینار آموزشی به تعداد 50 خانم از ولایات قندز، بغلان، تخار و بدخشان که در پروژه ملی باغداری و مالداری فعالیت دارند اشتراک نموده بودند.
درجریان سمینار برای شرکت کننده ها در مورد ساختن کمپوست و فواید آن، ساختمان و فواید تونل های پلاستکی و پروسیس سبزی ها به انواع و اشکال مختلف و شیوه های متفاوت آنها به گونه نظری و عملی توسط استادان مجرب و مسلکی آموزش های لازم داده شد.
محمد آصف رحیمی وزیر زراعت و مالداری به آژانس خبری باخترگفت:هدف این پروگرام رسانیدن اطلاعات زراعتی میکانیزه و ایجاد سهولت در کشت، پرورش، رفع حاصلات، ذخیره و پروسس به شیوه های ساده، آسان و موثر برای سبزیکاران ساحوی و خانواده های که در باغچه های خانگی شان کشت سبزی ها را مینماید ، بود.
پروژه ملی باغداری و مالداری بر علاوه اکثریت ولایات کشور، در چهار ولایت زون شمال شرق که شامل (28) ولسوالی میباشد نیز تحت پوشش قرار داده و در بخش باغداری و مالداری خدمات زراعتی را ارایه مینماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا