سیاست

روی پلان کاری تطبیق فیصله ها و پیشرفت های کنفرانس تاشکند توافق صورت گرفت

کابل باختر 1 سرطان
محمد حنیف اتمر مشاورشورای امنیت ملی کشور که در رأس یک هیأت بلند پایه امنیتی سفری به شهر تاشکند پایتخت ازبکستان داشت، در جریان سفرش صحبت های با مقامات بلند پایه امنیتی و سیاسی آن کشور پیرامون روابط دو جانبه به خصوص دربخش ابتکار برای صلح و همکاری های اقتصادی انجام داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی به آژانس باختر، مشاور امنیت ملی کشور در دیدارش با عبدالعزیز کاملوف وزیر امورخارجه ازبکستان از ابتکارها و نواوری های آن کشور به شمول کنفرانس تاشکند برای صلح و همبستگي و تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه سپاسگزاری نمود. در این دیدار هردو طرف در باره چگونگی تطبیق فیصله ها وپیشرفت های کنفرانس تاشکند تبادل نظر نمودند و توافق صورت گرفت که برای تطبیق این فیصله ها پلان کاری مشترک ساخته شود تا برنامه های بعدی بگونه درست به و وقت و زمان معین آن تطبیق شود.
در این دیدار دو جانبه در باره چگونگی همکاری های امنیتی و اقتصادی میان افغانستان و ازبکستان بحث های همه جانبه شد و از پیشرفت های که د راین راستا صورت گرفته است هردو طرف ابراز خرسندی نمودند.
هیأت افغان همچنان از رهبری سیاسی ازبکستان از بابت کمک های بشر دوستانه آنکشور با افرادی که از رهگذر خشکسالی آسیب دیده بودند، سپاسگزاری کرد. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا