گزارش ها

طالبان با ادامه جنگ فرصت حضور نیروهای بین المللی را در کشور مساعد کرده اند

کابل باختر 11 جوزا
ادامه جنگ درافغانستان ومخالفت گروه های طالبان با روند صلح ومذاکره انگیزه اصلی حضور دوامدار نیروهای بین المللی در افغانستان است .
گزارشگر آژانس باختر می نگارد: هرگاه گروه مخالف دولت به روند صلح  بپیوندند  و فصل تازه از همدیگر پذیری را برای پایان معضل جنگ و تامین صلح در کشور باز کنند، زمینه های حضور دوامدار نیروهای بین المللی در افغانستان کمرنگ می شود .
بنا به گزارش ها، عبدالمنان نیازی معاون ملا رسول بخش انشعابی گروه طالبان درجنوب افغانستان علاقه مندی مشروط خود وگروه مربوط را به روند صلح ابراز کرده است.
بر اساس  این گزارش ها؛ خروج نیروهای بین المللی از افغانستان ونیز انفاذ شریعت اسلامی از جمله شروط آن گروه می باشد.
به باور کارشناسان هرگاه طالبان قادر به کسب استقلال از گروه های استخباراتی منطقه شوند  و حاصل جنگ های  گذشته را محاسبه کنند، با عقل سلیم راه مذاکره و صلح را به جای مخاصمت با مردم افغانستان انتخاب کند، این حرکت می تواند حضور نیروهای بین المللی را درافغانستان گمرنگ سازد.
به هر اندازه که طالبان یک دنده  دنبال ادامه  جنگ وخون ریزی درکشور باشند به همان  اندازه حضور نیروهای بین درافغانستان دوامدار می شود.
به باور برخی آگاهان، این طالبان اند که فرصت های حضور نیروهای بین المللی را درافغانستان فراهم ساخته اند، اگر آنها به جنگ و برادر کشی پایان دهند و خانه مشترک افغانها را به اشاره  دیگران ویران نکند و در پی منافع بیگانه گان درسرزمین خود نباشند، وارد روند صلح شوند در آن صورت به خودی خود زمینه عودت نیروهای بین المللی مساعد می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا