جهان

رئیس جمهور روسیه: شواهد آشکار استفاده از سلاح های کیمیاوی در سوریه باید به سازمان ملل متحد ارائه گردد

مسکو – صدای روسیه – 13 سنبله – باختر
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "کانال اول" روسیه در آستانه اجلاس سران گروه بیست در سنت پتربورگ اظهار داشت: سندها و شواهدی از استفاده از سلاح های کیمیاوی در سوریه باید به مقامات شورای امنیت سازمان ملل ارائه گردد. پوتین افزود: در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیق از آنچه در تاریخ 30 ماه اسد در نزدیکی دمشق رخ داده است، وجود ندارد.
وی ادعای برخی از احزاب مخالف مبنی بر استفاده از سلاح های کیمیاوی توسط نیروهای سوریه علیه شورشیان سوریه را"کاملا مضحک" توصیف کرد.
با این حال، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که شواهد  استفاده از سلاح های کیمیاوی در سوریه، که توسط مفتشین روسیه تهیه گردیده، آماده می باشد . با این حال حکومت روسیه با ثابت کردن استفاده نیر های نظامی سوریه از سلاح کیمیاوی  مخالف مداخله نظامی در درگیری های این کشور می باشد.
براساس گزارش ها، بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده می گوید، من هیچ شک و تردید از اینکه نیروهای نظامی سوریه علیه مخالفان از سلاح کیمیاوی استفاده نمودند، ندارم.
وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرده است که روسای جمهور امریکا و روسیه در چارچوب اجلاس سران "گروه بیست" در مورد اوضاع سوریه بحث وگفتگوخواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا