سیاست

مارشال محمد قسيم فهيم با سفير جديد كشور شاهي انگلستان ملاقات كرد

كابل 10 اسد باختر
مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری ظهر امروز با سفیر جدید کشور شاهی بریتانیا در کابل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، معاون اول ریاست جمهوری در جریان این دیدار، بریتانیا را از شمار کشور های دانست که پس از فروپاشی سلطه سیاه طالبان در افغانستان و آغاز روند ایجاد نظام نوین در کشور ما، در کنار مردم قرار داشته است.
معاون اول ریاست جمهوری کمک های کشور انکلستان را در امر نوسازی و بازسازی کشور و ایجاد نهاد های امنیتی افغانستان بسیار موثر دانسته افزود که مردم افغانستان از این کمک ها به قدر دانی یاد می کنند و خواهان ادامه آن در آینده هستند و امیدواراند که پس از سال دو هزار و چهارده افغانستان همچنان مورد حمایت جامعه جهانی قرار داشته باشد.
سفیر جدید کشور شاهی انگلستان نیز در این دیدار اظهار خوشنودی کرد که در شرایط حساس کنونی در افغانستان ماموریت یافته است.
وی خاطر نشان کرد که تا دوسال دیگر، کشور های خارجی به حضور نظامی خویش در افغانستان پایان میدهند و همه مسئولیت ها در همه زمنیه ها به مردم و حکومت افغانستان تعلق می گیرد.
موصوف افزود که با خوشنودی زیاد در چنین زمان حساسی من در کنار مردم افغانستان به ماموریتم ادامه خواهم داد و شاهد پیشرفت های شان خواهم بود.
طبق یک خبر دیگر :
مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول ریاست جمهوری پس از چاشت امروز با چند تن از اعضای خانواده و خویشاوندان نزدیک شهید احمد خان سمنگانی ملاقات کرد.
معاون اول ریاست جمهوری در این ملاقات یک بار دیگر مراتب تسلیت و تعزیت خود را بمناسبت شهادت المناک احمد خان سمنگانی و دیگر همرزمانش به خانواده و دوستان هریک از شهدا پیش کش نموده خاطر نشان کرد که شهدا، چراغ های همیشه فروزان در تاریخ کشور اند و مردم ما پیوسته یاد و خاطره آنان را گرامی میدارند.
معاون اول ریاست جمهوری کارنامه شهید احمد خان سمنگانی، نماینده مردم ولایت سمنگان در ولسی جرگه را در دوره های جهاد، مقاومت ملی مردم افغانستان و دوران نوسازی و باز سازی کشور پر ثمر خوانده یاد آورشد که دشمنان مردم ما با اینگونه حملات هرگز به مقصد نخواهند رسید و مردم ما در سایه هراس آنها نخواهند ماند و همچنان در کنار نظام و دولت جمهوری اسلامی افغانستان به پیش خواهند رفت.
در این دیدار یک تن از اعضای خانواده شهید احمد خان سمنگانی به نماینده گی از خانواده و مردم ولایت سمنگان حمایت خویش را از برنامه های دولت جمهوی اسلامی افغانستان ابراز داشته گفت که شهید احمد خان در راه آرمان های مردمش مبارزه می کرد و مردم سمنگان در کنار مردم سایر ولایات کشور به این مبارزه در جهت استقرار صلح و ثبات در کشور ادامه می دهند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا