سیاست

تأکیدمشترک ناتو و افغانستان بر مبارزۀ مشترک علیه تروریزم

کابل 16 عقرب باختر
داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی عصر دیروز با ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی به آژانس باختر، دراین دیدار که وزرای بخش امنیتی و دفاعی کشور نیز حضور داشتند، دوطرف روی موضوعات مختلف به‌شمول امنیت افغانستان و منطقه، روند صلح به مالکیت افغان‌ها، اصلاحات، آموزش و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی، مبارزه مشترک علیه تروریزم و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.
داکتر محب گفت که درحال حاضر در راستای تأمین صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها اجماع به میان آمده و شرایط برای صلح، به طالبان فراهم گردیده‌است.
مشاور امنیت ملی کشور با قدردانی از همکاری‌های ناتو در بخش حمایت و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، بر همکاری‌های بیشتر دراین خصوص تأکید ورزید و گفت که این حمایت‌ها می‌تواند نیروهای مسلح ما را تقویت بیشتر بخشد.
مشاور امنیت ملی کشور اظهارداشت که آغاز و تطبیق پروژه‌های بزرگ زیربنایی‌توسعه‌یی و افتتاح دهلیزهای هوایی تجارتی، وضعیت افغانستان را تغییر داده و روی زندگی مردم ما تاثیر به سزای داشته‌است.
در مقابل، سرمنشی ناتو، برگزاری موفقانه انتخابات ولسی جرگه را به افغان‌ها تبریک گفت و تلاش‌های حکومت افغانستان را در راستای آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد، قابل تمجید خواند.
وی از روند صلح به مالکیت افغان‌ها پشتیبانی کرد و افزود که ما در کنار حکومت و مردم افغانستان و در حمایت از قوای مسلح افغان، همچنان باقی خواهیم ماند.
در این دیدار، دگرجنرال طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع ملی کشور و معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله درخصوص دستاوردهای بخش امنیتی و وضعیت محاربوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به جلسه معلومات ارائه کردند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا