سیاست

حاجی محمد محقق: پر رنگ ساختن مشترکات می تواند به سود افغانستان و چین باشد

کابل 31 اسد باختر
حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه امروز در دیداربا  یاو جینگ سفیر جمهوری خلق چین در رابطه به اوضاع سیاسی و گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف میان دو کشور  گفتگو نمودند .
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر ، در این دیدار  پیرامون اوضاع سیاسی، توریزم، مشترکات تاریخی، فرهنگی و همکاری های تجاری و فرهنگی میان دو کشور و چگونگی گسترش این همکاری ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
سفیر چین گفت که افغانستان و چین دو همسایه نزدیک است که در سال های اخیر همکاری های خوبی در زمینه های فرهنگی و تجاری با هم داشته و ابراز امیدواری نمود که این روابط و همکاری ها گسترش و بیشتر از پیش تحکیم گردد.
حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه گفت که مشترکات و علایق زیادی در طول تاریخ میان دو کشور بوده و در حال حاضر مهیا سازی زمینه احیا و پر رنگ ساختن این مشترکات می تواند به سود افغانستان و چین باشد.
محقق علاوه کرد که احیای راه ابریشم از طریق احداث جاده و خط ریل نه تنها که دو کشور را با هم وصل می کند بلکه می تواند به عنوان یک محرکه اقتصادی برای افغانستان، چین و سایر کشور های منطقه باشد.
معاون ریاست اجرائیه آثار تاریخی ولایت بامیان را از مشترکات فرهنگی ای میان افغانستان و چین یاد نمود که این آثار تاریخی می تواند نقطه اتصال فرهنگی میان دو کشور باشد.
حاجی محمد محقق گفت، در صورت احیا شدن ظرفیت ها و مهیا شدن زمینه بازدید جهان گردان از بامیان، فرصتی خوبی برای دولت و مردم دو کشور فراهم خواهد شد تا در زمینه روابط فرهنگی و تاریخی بیشتر از  پیش کار کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا