سیاست

افغانستان درمذاکرات چهار جانبه صلح به نتایج خوبی دست یافته

کابل باختر 9 حمل
حکمت خلیل کرزی از اعضای مذاکره کنند گان صلح افغانستان خواست به مذاکرات چهارجانبه صلح صورت گرفته عمل کنند .
به گزارش خبرنگارآژانس باختر، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه کشور امروز دریک همایش که به هدف ارایه نتایج وراهکار های صلح برای دو روز درکابل برگزار گردیده است، از کشور های دوست بخصوص از پاکستان خواست تا به تعهداتی که در مذاکرات چهار جانبه  صلح صورت گرفته عمل نماید.
حکمت خلیل کرزی همچنان خاطر نشان ساخت، درنشست هایی که به هدف رسیدن به صلح میان کشور های افغانستان ، پاکستان ،  چین و امریکا صورت گرفته، دولت افغانستان به نتایج خوبی دست یافته است .
وی درپیوند روند صلح افغانستان ومنطقه از پاکستان خواست تا اگر دراین روند  کدام ملاحظه  ای دارد، درنشست های بعدی ارایه کند تا تفاهم  صورت گیرد.
دراین همایش همچنان سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهوری کشور پیرامون موقف جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه راهکار های صلح در منطقه صحبت کرد و از مخالفان مسلح دولت خواست تا به جریان صلح بپیوندند وبه مخالفت های شان نقطه پایان بگذارند.
در این نشست که فردا نیز ادامه می یابد شمار زیادی از مسوولان دولتی کشور ونمایند گان کشور های امریکا ، هند وپاکستان شرکت نموده اند وشرکت کنند گان در زمینه چگونگی ادامه مذاکرات و رسیدن به صلح صحبت میکنند .
با آغاز مذاکرات چهار جانبه صلح امیدواری های زیادی برای تامین صلح وامنیت درکشور رونما گردید بخصوص تعهدات مقامات پاکستان این امیدواری ها را نزد مردم  ما نزدیک به یقین ساخت اما پس از پایان فصل زمستان اینک اظهارات گرم دولتمردان آنکشور در مورد کمک به آوردن صلح درافغانستان به سردی گرایده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا