سیاست

معاون رییس جمهور: بخش نشرات و رسانه های حکومت نیاز جدی به نوسازی و اصلاحات دارد

کابل باختر 30 سنبله
پوهنیارسیده مژگان مصطفوی معین امورنشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ و مسولین رسانه های دولتی در دیدار با قانونپوه سرور دانش معاون ریاست جمهوری ، مشکلات و چالش های بخش های مربوطه را مطرح نموده و خواستار توجه معاونت دوم ریاست جمهوری به عنوان یک شخصیت فرهنگی و دانشمند به حل این مشکلات شدند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،ابتدا معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، پوهنیار سیده مژگان  مصطفوی، ضمن اظهار قدر دانی از توجه معاون دوم ریاست جمهوری نسبت به مشکلات رسانه های دولتی، نبود تجهیزات کافی برای چاپ و نشر، نبود افراد مسلکی در بخش رسانه های حکومت، طولانی بودن زمان توزیع روزنامه های دولتی، پایین بودن معاشات کارمندان و عدم امکانات لازم برای دفاتر بخش های رسانه ای دولتی را از مهم ترین چالش ها و مشکلات فرا روی آن دانست. به گفته وی عدم توجه کافی حکومت به بخش نشرات باعث شده است که این بخش از بازار رقابت با رسانه های خصوصی باز بماند و نتواند به رسالت اصلی خود که همانا رساندن پیام حکومت به مردم است، عمل کند.
همچنین در این دیدار روساء و مسئولین بخش های مختلف از جمله آژانس باختر، روزنامه انیس، اصلاح، هیواد، کابل تایمز، وطنداران و تلویزیون ملی مشکلات و چالش های مربوطه و هم چنین دیدگاه های خود را در زمینه بهبودی این بخش ها بیان کردند.
در این دیدار معاون رییس جمهور ضمن اظهار خرسندی از تعقیب مشکلات بخش نشرات و رسانه های حکومت توسط مسئولین این بخش اظهار داشت: رسانه های حکومت هرکدام بخشی از تاریخ و هویت سیاسی ما است و عده ای با تمام مشکلات سعی کرده اند در بد ترین شرایط این بخش ها را هم چنان زنده نگه دارند. وی افزود: علی رغم تلاش های قابل قدر مسئولین مربوطه، این بخش متاسفانه هم چنان ضعیف مانده و نتوانسته است همپای رسانه های دیگر رشد کند.
قانونپوه دانش هم چنین گفت: اصلاح و نوسازی بخش نشرات حکومت یک ضرورت جدی است که در گذشته به آن توجه نشده است و امیدواریم که با شرایط پیش آمده صورت گیرد. وی افزود: با این که تشکیل بخش های رسانه ای ما نسبتا کلان و متورم است ولی مشکلات جدی به لحاظ کیفی دارد.
معاون رییس جمهور اظهار داشت: وزارت اطلاعات و فرهنگ به خصوص معینیت امور نشرات و همکاران آن وظیفه دارند تا پلان اصلاحی این بخش را تهیه نموده و برای بحث و تایید به کابینه بفرستند. وی هم چنین گفت: اصلاح تشکیل بخش نشراتی حکومت و مسلکی سازی آن از اولویت های اساسی است که باید به طور عاجل و از مجراهای قانونی و اداری صورت گیرد.
معاون رییس جمهور وعده سپرد که در تمام مراحل در کنار رسانه های حکومت خواهد بود و از آن ها حمایت خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا