اخبارآموزش

سال تعلیمی ۱۴۰۰ شماری از ولایت ها با نواختن زنگ مکتب آغاز شد

ولایات/3حمل/ باختر

سال جدید تعلیمی ۱۴۰۰ در شمار از ولایت ها امروز با نواختن زنگ مکتب آغاز شد.

به گزارش خبرنگاران آژانس باختر؛ در محفلی که به همین مناسبت در پروان برگزارشد، عبدالظهور حکیم، رییس معارف پروان گفت: در سال گذشته با توجه به مشکلات و چالش هایی که فرا راه معارف وجود داشت، در همکاری با رسانه ها از طریق آنلاین دروس مکتب ها را ادامه دادیم که در سال 99 بیشتر از هفت هزار دانش آموز فارغ شد و آمادۀ اشتراک در آزمون کانکور استند.

همچنان در محفل به همین مناسبت در بلخ برگزار شد، محمد فرهاد عظیمی والی بلخ گفت که منبعد در آن ولایت از روند آموزش شاگردان مکاتب ها به شکل جدی نظارت می شود و بر کیفیت درس، ارزیابی استادان و نظارت کارمندان اداره ها تاکید کرد.

در مراسمی که در پنجشیر برگزار شد، عتیق الله کریم، رییس معارف پنجشیر نبود کتاب های درسی و استادان مسلکی را از جمله مشکل های موجود در مکتب های آن ولایت یاد کرد.

همین گونه در مراسم آغاز سال تعلیمی در غزنی، بی بی رعنا نجمی، معاون تدریسی ریاست معارف غزنی از مسدود بودن مکتب های دخترانه در 10 ولسوالی آن ولایت خبرداد و افزود: این مکتب ها را گروه طالبان مسلح مسدود کرده است و در حال حاضر کارمندان آن مکتب ها در حالت بی سرنوشتی به سر می برند.

وی از عالمان دینی و بزرگان قوم خواست که در بازگشایی مکتب های دخترانه در ولسوالی های ناامن آن ولایت با ریاست معارف همکاری کنند. احمد نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا