آموزش

استادان موسسه تحصیلات عالی سمنگان اعتصاب درسی کردند

ایبک باختر 31 حمل
استادان موسسه تحصیلات عالی سمنگان به دلیل عدم توجه وزارت تحصیلات عالی به خاطر حل مشکلات شان دست به اعتصاب درسی زدند.
این استادان ازسه روز بدینسو به دلیل تصمیم شورای رهبری و زارت تحصیلات عالی کشور بنا به تبدیلی یکتن از استادان این نهاد تحصیلی به  ولایت سرپل و صادر کردن اخطاریه  وتوصیه به سه تن از استادان این نهاد تحصیلی دست به اعتصاب درسی زدند.
اگر چه محصلین همه روزه به دروس شان حاضر بودند واستادان هم حضور دارند اما صنوف های درسی پوهنحی ها خالی بوده شاگردان به محوطه این نهاد تحصیلی سرگردان اند واستادان به زیر خیمه ها دست به اعتصاب درسی زده اند.
این استادان میگوید اگر به خاطر این مشکل از طریق  وزارت تحصیلات عالی یک هیات حقیقت یاب تعیین شود و به خواست های شان جواب مثبت داد نشود حاضر نیستند به محصلان درس بدهند.
محمد قاسم نبی زاده استاد پوهنحی اقتصاد این موسسه گفت این مشکل از ماه جدی به این طرف میان رئیس قبلی این موسسه واستادان به دلیل ضعف مدیریت موجود فساد اداری به وجود آمده است .
به گفته وی ازطریق وزارت چندی قبل یک هیات تعیین شد تا این مشکل رابررسی کند درحالیکه شورای رهبری وزارت رئیس قبلی این موسسه را به سارنوالی معرفی کرده تا وی را مجازات کنند ولی این ها وی را غرض ادامه تحصیل به سویه دکتورا درخارج ازکشور فرستاده اما برخلاف خواست استادان یک استاد مجرب این موسسه را به و لایت سرپل تبدیل وسه تن از استادان را با صادر نمودن اخطاریه وتوصیه درسوانح شان درج کردند.
از سوی هم محصلان این نهاد تحصیلی از این مشکل پیش آمده به خشم آمده  حمایت شان را از استادان شان ابراز نموده از شورای رهبری وزارت تحصیلات عالی میخواهند هرچه زودتر این مشکل را حل کنند.
احمد مرید بهمن یک محصل به آژانس باختر گفت روز سوم است که تمام  استادان این نهادتحصیلی تحصن کردند وحاضر نیستند به درس های شان ادامه  دهند این محصل از تصمیم وزارت تحصیلات عالی ناراضی میباشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا