جامعه

اترا عرصه های علمی واداری تحصیلات عالی کشور را کمک می کند

کابل/اول اسد/باختر
اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان "اترا" آماده است که بودجۀ بخش های زیربنای الکترونیکی، ظرفیت‌سازی و نوآوری درعرصه های علمی و اداری تحصیلات عالی کشوررا بپردازد.
به گزارش آژانس باختر،نوراحمد درویش معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی امروز در یک ویدیو کنفرانس تصمیم ادارۀ اترا مبنی بر حمایت مالی آن اداره از پوهنتون های افغانستان را با مسوولان ۹ پوهنتون بزرگ کشور درمیان گذاشت و هدایت داد، پوهنتون هایی که قرار است شامل این برنامه شوند طرح‌ها و نیازمندی های شان را به وزارت تحصیلات عالی ارسال بدارند تا با اداره اترا جهت تطبیق هرچه بهتر آن هماهنگی لازم صورت بگیرد.
معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی، حمایت مالی اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان از نهادهای علمی را موجب تقویت مهارت های علمی و ظرفیت سازی آن ها دانست و ازتمام پوهنتون ها خواست که با سهم‌گیری شان در این برنامه از این فرصت به گونۀ احسن استفاده کنند.

به گفته پوهنمل شکریه جمال‌ رییس تکنالوژی معلوماتی وزارت تحصیلات عالی، پیش از این هم ادارۀ اترا، وزارت تحصیلات عالی را در بخش زیربناهای الکترونیکی حمایت می کرد ولی هفتۀ پیش طی یک نشست میان مسوولان اداره اترا و وزارت تحصیلات عالی، اترا تعهد کرد که از این پس در بخش های زیربناهای الکترونیکی ، ظرفیت‌سازی و تحقیق، نوآوری و ابتکارات، نهادهای علمی را حمایت می کند.
پوهنمل شکریه جمال گفت که این برنامه در سه مرحله تطبیق می  شود که مرحله نخست آن از ۹ پوهنتون بزرگ آغاز خواهد شد.
##

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا