امنیت

دوسیه متهمان قتل فرخنده به محکمه فرستاده می شود

کابل باختر/ 18/ حمل
سخنگوی لوی څارنوالی میگوید که احتمالاً تا روز شنبه آینده دوسیه متهمان قضیه  قتل فرخنده دختر که نزده روز قبل درکابل کشته شد به محکمه فرستاده شود.
عبدالبصیر عزیزی گفته است که احتمالاً دوسیه قضیه قتل فرخنده به روز شنبه به محکمه ذیصلاح ارسال گردد. او تائید کرد که پروسه  تحقیق به گونه یی عادلانه پیش رفته و ما مطابق به قوانین کشور علیه متهمان اقامه دعوا خواهیم کرد.
بایدگفت که دوسیه 47 نفر از متهمان این قضیه در څارنوالی است.
جنرال فرید افضلی رییس تحقیق جرایم جنایی قوماندانی امنیه ولایت کابل گفت که پولیس دوتن دیگر از عاملان قضیه را بازداشت کرده است  و تلاش برای بازداشت یازده نفر دیگر که دراین قضیه دخیل اند، ادامه دارد. درمیان کسانیکه  باید گرفتار شوند راننده موتری شامل است که واسطه  خود را از سرجسدفرخنده عبور داده است.
با گرفتاری دونفر دیگرشمار افراد بازداشت شده به49 نفر رسید دراین میان نزده تن از منسوبان پولیس که نتواستند مشکل و جنجال برخاسته رامهارنمایند نیز شامل است .
فعالان جامعه مدنی تاکید دارند که درمیان متهمان این قضیه از آنانی نیز بازپرس شود در انجام وظیفه غفلت کرده اند.
فعالان جامعه مدنی ومدافعان حقوق بشر میگویند که محل حادثه با یک پوسته پولیس چند متر فاصله داشت ومسافه حوزه اول پولیس نیز درچند متر خلاصه میشد ، حوزه دوم پولیس نیز چندان دور نبود حتا قوماندان امنیه کابل هم با محل رویداد فاصله اندکی داشت مگر در خلال اضافه از یک ساعت وحشت که برفرخنده روا داشته شد مهار نگردید.
فعالان جامعه مدنی تاکیددارند که مسوولان پولیس باید پاسخگوی عملکرد شان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا