اخبارفرهنگ

کنفرانس زیرنام ” مولانا محمد عطا الله فیضانی منادی اتفاق، تعاون و اصلاح، برگزارشد

کابل \ 28 قوس \  باختر

کانون فرهنگی علامه فیضانی، امروز کنفرانس ” مولانا محمد عطا الله فیضانی منادی اتفاق، تعاون و صلاح ” را درکابل برگزارکرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین کنفرانس که شماری ازعلمای دین، شخصیت های علمی و فرهنگی و علاقمندان مولانا فیضانی حضور داشتند، نخست خلیل الله ناصری مسوول کمیتۀ جوانان کانون فرهنگی علامه فیضانی، پیام این کانون را خواند.

وی افزود که این کنفرانس به گرامیداشت از شخصیت، کارنامه ها و به مناسبت چهل و نهمین سالروز هفتمین بار زندانی شدن اندیشمند و روحانی بزرگ کشور مولانا عطاالله فیضانی برگزارشده است .

او افزود که مولانا فیضانی برای اولین بار آواز اصلاح طلبانۀ خود را در ده های 1330 بلند  کرد و در طول زندگانی اش 52 اثر درعرصه های مختلف نوشته است.

ناصری همچنان  مقالۀ زیرنام ” چگونه می توان انسان صالح و سالم به جامعه تقدیم کرد” را ارائه کرد.

بعد، دکتور نورالله کوثر عضو اکادمی علوم، انجنیرسعید خان مبشر، عبدالهادی راشد، داکتر سید احمدی کاظمی، مسعود افغان، مولوی بازمحمد رحیمی، سید مبین هاشمی و حسیب الله موحد استاد پوهنتون کابل، به ترتیب در رابطه به شخصیت، کارنامه ها، مبارزات، فداکاری ها، افکار و ابعاد مختلف زندگانی مولانا فیضانی صحبت کردند.

آنان درمورد اتفاق، تعاون و اصلاح  از دیدگاه علامه فیضانی صحبت کردند و آن را ضرورت مبرم جامعۀ امروز دانستند و تاکید کردند که یکی از ویژه گی های فیضانی مبارزه به خاطر گسترش عدالت اجتماعی، معرفت، شناخت، آگاهی، استقامت و رشد، بود.

باختر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا