سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور ، گزارش وزارت مخابرات را در مورد سیستم جدید پاسپورت استماع کرد

کابل باختر 30 جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز در دیدار با مسوولین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی وشرکت (جی تی آر) گزارش آنان را در مورد پیشرفت ها و چالش های سیستم جدید پاسپورت استماع کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،ابتدا، شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مورد ترتیب طرح سیستم جدید پاسپورت، ساده سازی روند اخذ پاسپورت، تغییرات ساختاری در ریاست پاسپورت، ایجاد سیستم جدید، تمدید ویزه برای اتباع خارجی، افزایش ظرفیت کارمندان ریاست پاسپورت، سیستم درخواستی آنلاین، تجهیزات آی تی برای ریاست پاسپورت و فعال سازی سیستم آنلاین در ولایات، به جلسه معلومات داد.
آریوبی افزود، بخش های بیشتر این پروژه تکمیل شده است و دیگر بخش های آن تا شش ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
وی  نظریات و پیشنهادات خود را نیز در مورد این پروژه به جلسه شریک ساخت و گفت که تفاهمنامه‌ی با اداره تذکره برقی در آینده های نزدیک دراین زمینه به امضا خواهد رسید.
همچنان مسوول شرکت جی پی آر نیز گزارشی را در مورد بخش های مالی قرارداد این پروژه به رئیس جمهور و اشتراک کنندگان جلسه ارائه کرد.
سپس محمد اشرف غنی در صحبتی، پروژۀ مذکور را یک پروژه ملی خوانده گفت که حکومت داری الکترونیکی یکی از اهداف اصلی می‌باشد و این پروژه باید هر چه زود تر به گونه کامل آن به اتمام برسد.
رئیس جمهور کشور هدایت داد تا  کمیته‌ به ریاست داکتر محمد همایون قیومی مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور زیربناها و عضویت وزارت  های مالیه، مخابرات و اداره تذکره برقی ایجاد شود تا ابعاد مختلف این پروژه را به صورت دقیق  ارزیابی نماید.
وی گفت،  بعد از تکمیل بررسی ها، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گزارش و طرح های پیشنهادی  خود را به صورت واضح ترتیب و به ریاست جمهوری ارایه نماید.  نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا