اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

 

کابل، ۲ جدی، باختر

شماری از سایت‌های خبری در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌‌های خبری این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «اعلام آماده‌گی قطر برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن افغان ترانس» نوشته کرده است: قطر اعلام کرده است که برای سرمایه‌گذاری در راه آهن افغان – ترانس علاقمندی نشان داده است.

درانی گفت قبل از این نیز امارات متحده عربی و روسیه علاقمندی‌ نشان داده بودند و افغانستان سعی دارد تا سرمایه‌گذاری بیش‌تر در این پروژه را جذب کند.

سایت خبری صدای افغان (آوا) تحت عنوان «امیرخان متقی عازم تهران شد» نوشته است:مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت امارت اسلامی برای حضور در همایش عالی رتبه سیاسی با موضوع فلسطین عازم تهران شد.

این همایش با ابتکار وزارت خارجه ایران در مورد مردم فلسطین و تأمین امنیت منطقه‌ای و بین المللی آنها، در تهران و با حضور مقامات کشور‌های مختلف برگذار می‌شود.

سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «مجاهد: در مدرسه‌ها علوم دینی و بخش‌های از علوم عصری تدریس می‌شود» نگاشته است:امارت اسلامی در واکنش به سخنان رییس یوناما گفته است که عقاید اسلامی، علوم ساینسی، ریاضیات و تاریخ در مدرسه‌های آموزش داده می‌شود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نگرانی کشور‌ها و نهادی‌های جهانی را در باره وجود مدرسه‌ها در کشور بی‌جا می‌خواند و از آنان می‌خواهد که در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا